Disseny d'Experiència d'Usuari

Diploma de Postgrau

Els objectius d'aprenentatge del programa són els següents:

1. Conèixer la interacció persona-ordinador (IPO) i l'experiència d'usuari (UX), els aspectes humans i tecnològics que les configuren, les disciplines que hi intervenen i els aspectes de disseny que fan de pont entre les persones i la tecnologia.

2. Conèixer el disseny centrat en l'usuari i saber-lo aplicar al disseny, desenvolupament i avaluació de productes interactius.

3. Comprendre els aspectes i factors humans que intervenen en tot procés interactiu entre les persones i la tecnologia.

4. Conèixer els principis bàsics del disseny per a productes digitals interactius.

5. Entendre les tecnologies que intervenen en la construcció de productes, experiències i sistemes interactius.

6. Aplicar les tècniques principals d'investigació d'usuaris i captura de requisits, tant quantitatius com qualitatius.

7. Definir l'arquitectura de la informació i dissenyar la interacció de productes digitals interactius.

8. Conèixer les tipologies i tècniques principals de prototipatge i la seva aplicació en el context del procés de disseny centrat en l'usuari.

9. Aplicar les tècniques i els mètodes d'avaluació de la usabilitat.

10. Gestionar projectes de disseny centrat en l'usuari (definició, planificació i execució).

Perfils

El postgrau de Disseny d'experiència d'usuari (UX) s'adreça perfils següents:

•  Informàtics i tecnològics
  •  Documentació, gestió de la informació i comunicació
  •  Psicologia, ergonomia i factors humans
  •  Dissenyadors gràfics o de producte que vulguin aprofundir a apropar els productes tecnològics a les persones
  •  Qualsevol persona que treballi o tingui interès en el disseny de productes digitals interactius, interfícies, usabilitat i experiència d'usuari

Competències

• Comprendre els processos, mètodes i tècniques pròpies del disseny d'interacció i saber aplicar-los al disseny, desenvolupament i avaluació de productes i serveis interactius, des d'una perspectiva centrada en les persones.

• Comprendre els factors humans que intervenen en tot procés d'interacció entre persones i tecnologia, així com saber aplicar-los de forma adequada al disseny de productes i serveis interactius i les seves interfícies.

• Planificar i aplicar metodologies d'investigació, modelat i síntesi que permetin observar problemes, detectar oportunitats i definir objectius que liderin propostes de disseny que s'ajustin a les necessitats reals dels seus usuaris.

• Analitzar, organitzar, etiquetar i visualitzar l'estructura que defineix la interacció amb serveis i continguts, mitjançant l'aplicació de mètodes, tècniques i eines d'arquitectura d'informació.

• Formalitzar, analitzar i desenvolupar de manera iterativa la visualització dels diferents fluxos en els quals es desenvolupa la interacció mitjançant tècniques i eines de prototipat.

• Planificar i dur a terme una acció d'avaluació de la usabilitat mitjançant diferents mètodes, tècniques i eines, seleccionant de manera crítica aquells que millor s'ajusten a la tipologia de producte o servei que s'estigui dissenyant.

Definir la interfície sent conscient de les conseqüències emocionals que exerceix en les persones i garantir que el seu disseny és respectuós amb les diferències socials, culturals i de gènere.

Sortides professionals

El postgrau de Disseny d'experiència d'usuari (UX) s'adreça a graduats o professionals dels següents àmbits:

• Informàtica i tecnologia

• Documentació, gestió de la informació i comunicació

• Psicologia, ergonomia i factors humans

• Disseny gràfic o de producte

• Qualsevol altre perfil professional interessat en treballar en el disseny de productes digitals interactius, usables i adaptats a l'usuari.

• UX Strategist o líder d'equip en projectes UX,

• Consultor UX i consultor d'usabilitat

• User Researcher o investigador en disseny centrat en les persones

• Dissenyador UX.

Fracciona el pagament en quotes

Introdueix un número d'entre 8 i 11 dígits.

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització