Presentació

L'assignatura Comerç exterior vol oferir a l'estudiant una exposició detallada, des d'un punt de vista tant teòric com pràctic, dels continguts essencials per a abordar una operació de comerç internacional.

Inici: 18 setembre 2019

Cal donar un tracte diferenciat als temes empresarials quan els adjectivem com a internacionals. Aquesta assignatura s'ha de veure com un complement d'altres assignatures bàsiques, però a causa de la tendència a la internacionalització de les empreses, la globalització dels mercats i la nova dimensió de l'exportació, que és clau en l'èxit empresarial, aquesta assignatura aporta al futur responsable els elements bàsics per a saber afrontar els mercats exteriors amb les eines adequades, per mitjà dels canals correctes i amb els mecanismes que li permetin prendre decisions amb la màxima quantitat d'informació.

Per tant, és bàsic que es faci una introducció als orígens del comerç exterior i que estudiem les regles del joc que hem d'utilitzar pel que fa als canals de distribució, els documents i els mitjans de pagament, i també per a eliminar la incertesa en els negocis.

Objectius i competencies

• Disposar d'estratègies per a introduir-se en mercats exteriors.
  • Conèixer els incoterms.
  • Conèixer l'operativa de l'activitat importadora i exportadora i la documentació corresponent.
  • Aprendre diferents modalitats de cobrament i pagament internacionals.
  • Conèixer el funcionament i les característiques del mercat de divises.

Mòdul 1. Internacionalització i comercialització

Mòdul 2. Incoterms i contractació internacional

Mòdul 3. Gestió en comerç exterior

Mòdul 4. Mitjans de pagament i mercat de divises

Mòdul 5. Cas pràctic. La internacionalització d'una pime. Primera part

Mòdul 6. Cas pràctic. La internacionalització d'una pime. Segona part

Mòdul 7. Cas pràctic. Projecte de l'empresa Saniroca: inversió en una planta de producció de sanitaris de porcellana al Marroc

Mòdul 8. Cas pràctic. Softy

Requisits previs

Pots matricular-te de les assignatures d'aquests títols si:

• Has superat com a mínim una de les assignatures incloses en el títol propi.

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Pau Cortadas Guasch

Matrícula i preu

Procés de matrícula

Emplena el formulari de matrícula al que podràs accedir des de la part superior de la pàgina.

Accés al campus

Si no recordes les claus d'accés al campus virtual, les pots recuperar des del següent enllaç.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

• TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Concepte Preu
Preu del curs 212,00 €