Indústria 4.0 (interuniversitari: UOC, ESUPT)

Màster

Objectius

La formació està plantejada en l'estudi de casos reals de l'entorn industrial, de prou amplitud, per a proporcionar la formació integradora necessària en la Indústria 4.0. Els estudiants aprendran els problemes del món real i discutiran les possibles solucions amb l'objectiu d'ampliar el seu coneixement i la seva experiència pràctica. D'aquesta manera, es formaran enginyers integradors de coneixements i tecnologies de diverses àrees relacionades amb la Indústria 4.0.

Objectius específics:

• Dissenyar i desenvolupar solucions per a IoT (internet of things) i aplicar-les a l'àmbit de la indústria.
  • Conèixer i aplicar les tecnologies que conformen els sistemes ciberfísics i la seva aplicació. en la indústria
  • Conèixer les solucions de cloud computing i analitzar les seves possibilitats en l'àmbit. de la indústria
  • Conèixer els fonaments tècnics i tecnològics del big data i desenvolupar solucions per a la fàbrica intel·ligent.
  • Conèixer els sistemes de control industrial i d'informació de planta, i la seva aplicació en els processos productius.
  • Conèixer els sistemes d'informació corporatius i la seva aplicació en la gestió de la producció.
  • Conèixer i aplicar els estàndards i les arquitectures emergents en l'àmbit de la indústria 4.0.
  • Conèixer i aplicar les tecnologies per a afrontar la convergència entre el món de les operacions i el de les tecnologies de la informació.
  • Conèixer i aplicar tècniques amb la finalitat de desenvolupar productes per als nous processos de fabricació.
  • Conèixer i aplicar les noves tecnologies de la fabricació additiva (impressió 3D).
  • Conèixer els avanços en el camp de la robòtica industrial, especialment quant a la robòtica col·laborativa.
  • Obtenir una visió global de les possibilitats de la realitat virtual i la realitat augmentada en el disseny de producte i en la planta de fabricació.
  • Prendre consciència de la importància de la gestió de la ciberseguretat a la fàbrica intel·ligent.
  • Conèixer i entendre la dinàmica de la fàbrica intel·ligent i la seva relació amb el desenvolupament de nous models de negoci.
  • Conèixer i entendre els nous requisits per a competir que té l'empresa industrial en un entorn econòmic globalitzat, parant especial atenció en la gestió del procés d'innovació tecnològica.
  • Conèixer les implicacions del procés de transformació digital de l'empresa industrial, i analitzar els requeriments per a iniciar i desenvolupar aquest procés.

Perfils

El màster d'Indústria 4.0 va dirigit a enginyers que vulguin treballar en l'entorn industrial i que vulguin complementar la seva formació per a aconseguir un perfil d'integrador de sistemes en la Indústria 4.0, i adquirir, d'aquesta manera, experiència pràctica a partir de l'estudi de casos reals d'empreses del sector industrial.

Competències

En finalitzar els estudis, l'estudiant haurà adquirit les següents competències:

• Conèixer i aplicar noves tecnologies de la producció en els processos industrials.
  • Conèixer i aplicar tecnologies de la informació i la comunicació per a l'automatització i la digitalització de processos industrials.
  • Dissenyar i gestionar productes i processos amb criteris d'innovació i generació de valor per al client, i aplicar mètodes i tecnologies per a la gestió del cicle de vida.
  • Organitzar i planificar els processos de la fàbrica intel·ligent.
  • Dissenyar i desenvolupar aplicacions industrials en temps real.
  • Conèixer els processos de negoci de l'empresa industrial i aplicar els fonaments i les tecnologies per a la transformació digital de l'empresa.
  • Analitzar requeriments i dissenyar implantacions de sistemes d'informació industrials per a una planta de fabricació (MES, ERP, SCM, etc.).
  • Conèixer el marc legal i normatiu bàsic de l'activitat industrial.
  • Conèixer i aplicar mètodes i tecnologies per a la gestió de la innovació.
  • Conèixer i aplicar les eines bàsiques per a la gestió de projectes industrials.
  • Conèixer i aplicar tecnologies i models per al tractament avançat de dades.
  • Conèixer i utilitzar tecnologies avançades per a comunicacions fixes i mòbils en l'àmbit industrial.
  • Conèixer i aplicar tecnologies per al cloud computing i la gestió de la ciberseguretat.
  • Conèixer i utilitzar tecnologies per al business intelligence i el big data.
  • Dissenyar nous models de negoci disruptius basats en la tecnologia.

A qui es dirigeix

CTO: Chief Technology Officer

CIO: Chief Information Officer

CDO: Chief Data officer