Màster de Cinema Fantàstic i Ficció Contemporània (UOC, Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya)

El Màster té com objectiu general la formació en l'anàlisi i desenvolupament de projectes audiovisuals de gènere fantàstic i altres gèneres de la ficció contemporània.

Els Objectius de formació són:

· Conèixer en profunditat les claus històriques, culturals i estètiques del cinema i les arts audiovisuals de gènere fantàstic i afins.

· Descobrir les possibilitats existents per a la innovació en el gènere.

· Desenvolupar la capacitat de generar noves idees i projectes per a cinema i altres mitjans audiovisuals, tenint en compte les particularitats expressives, creatives i industrials del gènere.

· Desenvolupar la capacitat d'escriure guions i dissenyar els processos de preproducció d'un producte cinematogràfic o de qualsevol altre producte audiovisual.

· Adquirir la capacitat de comunicació amb eficàcia un projecte als seus públics inicials (pitching).

· Assolir coneixements sobre l'organització de la producció, el desenvolupament i la comercialització de productes de gènere des d'una perspectiva executiva.

· Consolidar coneixement de les particularitats del mercat del gènere aplicat a l'activitat de la distribució i la seva específica trajectòria en festivals.

· Desenvolupar la capacitat de detectar oportunitats de disseny i programació d'esdeveniments i formes alternatives d'exhibició de cinema i altres formes audiovisuals.

Aquest màster està especialment dirigit a perfils professionals dels mitjans audiovisuals o graduats en comunicació audiovisual, cinema o titulacions relacionades que vulguin desenvolupar una carrera professional en els àmbits de l'anàlisi, la gestió, el desenvolupament o la comercialització de projectes de cinema o televisió de gènere.

Igualment, per extensió, està dirigit a tots aquells professionals de sectors afins que vulguin adaptar les claus del gènere fantàstic en les seves produccions. Així és per exemple la creació de videojocs, produccions multimèdia, etc.

També s'adreça a aquells titulats dels àmbits de la comunicació, les arts, les ciències socials o les humanitats que vulguin introduir-se en l'àmbit de l'audiovisual de gènere per aprofundir els seus coneixements en aquest camp creatiu.

Finalment també es dirigeix a altres graduats amb inquietuds per adquirir coneixements sobre la producció audiovisual dels gèneres de l'audiovisual contemporani. Com demostra any rere any el Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, l'audiovisual contemporani té com a motor el gènere fantàstic i els gèneres vinculats amb major o menor proximitat, com ara el thriller o en general el cinema de allò imaginari. A més, el fantàstic és un dels motors de les grans transformacions i innovacions de la cultura audiovisual.

Fracciona el pagament en quotes

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i relativa a productes, serveis i activitats promocionals de la UOC

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.

Sessió informativa. Màster en Cinema fantàstic

Sessió online: