Especialització de UX Research

Objectius

Els objectius d'aprenentatge del curs d'Especialització UX Research són els següents:

• Conèixer les fases d'una investigació amb usuaris, des del mostreig i captació dels usuaris fins a l'anàlisi i presentació dels resultats, passant pel disseny dels instruments de recollida de dades i el treball de camp.
  • Conèixer i manejar els conceptes bàsics de les metodologies d'investigació qualitativa i quantitativa, i també els instruments de recollida de dades i els diferents mètodes d'anàlisi aplicables a un procés de desenvolupament i disseny centrat en l'usuari.
  • Identificar la metodologia de recerca adequada als objectius de cada fase d'un projecte.
  • Conèixer les tècniques d'anàlisi apropiades per a les dades recollides i saber com sintetitzar els resultats en recomanacions concretes per al disseny de productes i serveis interactius.
  • Ser capaç de portar a terme el modelatge i disseny conceptual d'un producte interactiu a partir dels resultats de la investigació.
  • Ser capaç de comunicar els resultats de la recerca d'usuaris als diferents agents implicats en el desenvolupament d'un producte interactiu (clients, equip de desenvolupament o la mateixa institució / empresa).
Competències

El curs d'Especialització UX Research permet assolir les competències següents:

• Comprendre els factors humans que intervenen en tot procés d'interacció entre persones i tecnologia, i també saber aplicar-los de forma adequada en el disseny de productes i serveis interactius i les seves interfícies.
  • Planificar i aplicar metodologies d'investigació, modelatge i síntesi que permetin observar problemes, detectar oportunitats i definir objectius que liderin propostes de disseny que s'ajustin a les necessitats reals dels seus usuaris.
A qui es dirigeix

L'Especialització UX Research té un caràcter interdisciplinari, per la qual cosa es dirigeix a qualsevol professional que tingui interès en formar-se en aquest àmbit.

Pot ser especialment interessant per a professionals de les àrees següents:

• Informàtica i tecnologia
  • Documentació, gestió de la informació i comunicació
  • Psicologia, ergonomia i factors humans
  • Disseny gràfic o de producte
  • Qualsevol altre perfil professional interessat a treballar en el disseny de productes digitals interactius, usables i adaptats a l'usuari
Sortides professionals
Els titulats en l'Especialització UX Research poden desenvolupar-se professionalment com a user researchers o investigadors en disseny centrat en l'usuari.

Pròxima matrícula:
maig 2021

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i relativa a productes, serveis i activitats promocionals de la UOC

La UOC, segona millor universitat d'Espanya  segons el Young University Rankings del Times Higher Education

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.