Transformació Digital de l'Empresa Industrial (interuniversitari: UOC, ESUPT)

Especialització

Objectius

Formació basada en l'estudi de casos reals de l'entorn industrial i de prou amplitud per a proporcionar la formació integradora necessària en la indústria 4.0. Els estudiants aprendran els problemes del món real i discutiran les possibles solucions amb l'objectiu d'ampliar el seu coneixement i experiència pràctica, i es formaran com a enginyers integradors de coneixements i tecnologies de diverses àrees relacionades amb la indústria 4.0.

Objectius específics:

• Entendre i aplicar els elements clau de la indústria 4.0.
  • Posar en pràctica conceptes teòrics i aplicar-los en un entorn real.
  • Entendre i aplicar el marc legal bàsic relacionat amb l'impacte ambiental de l'activitat industrial.
  • Conèixer els aspectes bàsics de la gestió de projectes propis i col·laboratius en R+D+I.
  • Adquirir criteris per a analitzar i valorar solucions tècniques aplicant tecnologies facilitadores de la indústria 4.0.
  • Saber identificar la informació clau en la digitalització del sistema de fabricació.
  • Saber com definir i gestionar els processos de negoci de les cadenes de valor principal i de suport.
  • Conèixer les implicacions del procés de transformació digital de l'empresa industrial, i analitzar els requeriments per a iniciar i desenvolupar aquest procés.
  • Saber plantejar tant la definició de processos de negoci com la seva digitalització i gestió.
  • Conèixer i entendre la dinàmica de la fàbrica intel·ligent i la seva relació amb el desenvolupament de nous models de negoci.
  • Saber utilitzar eines i metodologies per a la definició i desenvolupament de models de negoci innovadors.
  • Conèixer eines i saber com aplicar-les per a la gestió del coneixement i per a gestionar el procés d'innovació de l'empresa.
  • Disposar dels coneixements bàsics per a seleccionar, desplegar, integrar i gestionar sistemes d'informació que satisfacin les necessitats de l'organització, amb els criteris de cost i qualitat identificats.
  • Conèixer les solucions de la computació en el núvol (cloud computing) i analitzar les seves possibilitats en la indústria 4.0.
  • Entendre els elements clau de la gestió de la ciberseguretat en la indústria 4.0.
  • Entendre els elements clau dels sistemes de dades massives en la indústria 4.0 i les bases de la seva aplicació.

Perfils

L'especialització de Transformació Digital de l'Empresa Industrial va dirigida a enginyers que vulguin treballar en l'entorn industrial i que vulguin complementar la seva formació per aconseguir un perfil d'integrador de sistemes en la indústria 4.0 i adquirir experiència pràctica a partir de l'estudi de casos reals d'empreses del sector industrial.

Competències

En acabar els estudis l'estudiant haurà adquirit les competències següents:

• Conèixer els elements clau per a crear valor en la indústria 4.0.
  • Conèixer i aplicar tecnologies de la informació i la comunicació per a l'automatització i la digitalització de processos industrials.
  • Organitzar i planificar els processos de la fàbrica intel·ligent.
  • Conèixer els processos de negoci de l'empresa industrial i aplicar els fonaments i les tecnologies per a la transformació digital de l'empresa.
  • Conèixer el marc legal i normatiu bàsic de l'activitat industrial.
  • Conèixer i aplicar mètodes i tecnologies per a la gestió de la innovació.
  • Conèixer i aplicar tecnologies i models per al tractament avançat de dades.
  • Conèixer i aplicar tecnologies per a la computació en el núvol (cloud computing) i la gestió de la ciberseguretat.
  • Conèixer i utilitzar tecnologies per a la intel·ligència de negoci (business intelligence) i les dades massives (big data).
  • Dissenyar nous models de negoci disruptius basats en la tecnologia.

A qui es dirigeix

Dirigit a enginyers que vulguin treballar en l'entorn industrial i que vulguin complementar la seva formació per aconseguir un perfil de gestor de la producció o de desenvolupador de producte a la fàbrica intel·ligent (smart factory).

Aquest programa també pretén aportar experiència pràctica a partir de l'estudi de casos reals d'empreses del sector industrial, les pràctiques d'avaluació contínua i la realització d'un projecte pràctic transversal que inclou les competències bàsiques necessàries en la indústria 4.0.

Sortides professionals

Programa dissenyat per a actualitzar els coneixements dels professionals en l'àmbit de l'enginyeria i la gestió, amb l'objectiu d'afrontar el procés de transformació digital i el pas cap a la indústria 4.0.

20% dte. matrícula anticipada

Juntament amb:

tecnocampus-upf

Matrícula anticipada

20% de descompte per matrícula anticipada si et matricules fins al 17 de desembre inclòs

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització