Disseny i Fabricació Intel·ligent (interuniversitari: UOC, ESUPT)

Especialització

Objectius

Formació basada en l'estudi de casos reals de l'entorn industrial i de prou amplitud per a proporcionar la formació integradora necessària en la Indústria 4.0. Els estudiants aprendran els problemes del món real i discutiran les possibles solucions amb l'objectiu d'ampliar el seu coneixement i experiència pràctica, i es formaran com a enginyers integradors de coneixements i tecnologies de diverses àrees relacionades amb la Indústria 4.0.

Objectius específics:

• Entendre i aplicar els elements clau de la indústria 4.0.
  • Analitzar i valorar solucions tècniques implementades en la indústria.
  • Posar en pràctica conceptes teòrics i aplicar-los en un entorn real.
  • Conèixer i aplicar les noves tecnologies de la fabricació additiva (impressió en 3D).
  • Conèixer els avenços en el camp de la robòtica industrial, especialment quant a robòtica col·laborativa.
  • Aplicar noves tecnologies de la producció en els sistemes de fabricació.
  • Obtenir una visió global de les possibilitats de la realitat virtual i la realitat augmentada en el disseny de producte i en la planta de fabricació.
  • Conèixer i entendre els nous requeriments per a competir que té l'empresa industrial en un entorn econòmic globalitzat, prestant especial atenció a la gestió del procés d'innovació tecnològica.
  • Conèixer i aplicar tècniques per al desenvolupament de producte per als nous processos de fabricació.
  • Adquirir la capacitat de dissenyar productes innovadors prioritzant l'orientació al client i la reducció del temps d'accés al mercat (time-to-market).
  • Entendre i aplicar plataformes tecnològiques de gestió del cicle de vida del producte (PLM).
  • Fer un disseny estratègic del producte.
  • Planificar la producció i les necessitats de materials.
  • Dissenyar polítiques de gestió d'estoc de matèries primeres i de producte acabat.
  • Saber aplicar la gestió intel·ligent de la cadena logística.
  • Conèixer els sistemes d'informació corporatius i la seva aplicació en la gestió del cicle de vida del producte i de la producció.
  • Entendre i aplicar plataformes tecnològiques de gestió de l'execució del pla d'operacions (ERP-MES).
  • Entendre i aplicar plataformes tecnològiques de gestió de la cadena logística (ERP-SCM).
  • Entendre i aplicar el marc legal i normatiu bàsic relacionat amb les activitats desenvolupades a la planta de fabricació.

Perfils

L'especialització de Disseny i Fabricació Intel·ligent va dirigida a enginyers que vulguin treballar en l'entorn industrial i que vulguin complementar la seva formació per a aconseguir un perfil d'integrador de sistemes en la Indústria 4.0 i adquirir experiència pràctica a partir de l'estudi de casos reals d'empreses del sector industrial.

Competències

En acabar els estudis l'estudiant haurà adquirit les competències següents:

• Conèixer els elements clau per a crear valor en la indústria 4.0.
  • Conèixer noves tecnologies de la producció i aplicar-les en els processos industrials.
  • Conèixer i aplicar tecnologies de la informació i la comunicació per a l'automatització i la digitalització de processos industrials.
  • Dissenyar i gestionar productes i processos amb criteris d'innovació i generació de valor per al client, i aplicar mètodes i tecnologies per a la gestió del cicle de vida.
  • Organitzar i planificar els processos de la fàbrica intel·ligent.
  • Analitzar requeriments i dissenyar implantacions de sistemes d'informació industrials per a una planta de fabricació (MES, ERP, SCM, etc.).
  • Conèixer el marc legal i normatiu bàsic de l'activitat industrial.
  • Conèixer i aplicar les eines bàsiques per a la gestió de projectes industrials.
  • Conèixer i aplicar tecnologies i models per al tractament avançat de dades.
  • Utilitzar tecnologies bàsiques de suport a la gestió de projectes.
  • Concebre, redactar, organitzar, planificar, desenvolupar i signar projectes en l'àmbit de l'enginyeria.

A qui es dirigeix

Dirigit a enginyers que vulguin treballar en l'entorn industrial i que vulguin complementar la seva formació per a aconseguir un perfil de gestor de la producció o de desenvolupador de producte en la fàbrica intel·ligent (smart factory).

Aquest programa també pretén aportar experiència pràctica a partir de l'estudi de casos reals d'empreses del sector industrial, les pràctiques d'avaluació contínua i la realització d'un projecte pràctic transversal que inclou les competències bàsiques necessàries en la indústria 4.0.

Sortides professionals

Programa dissenyat per a actualitzar els coneixements dels professionals en l'àmbit de l'enginyeria i la gestió, amb l'objectiu d'afrontar el procés de transformació digital i el pas cap a la indústria 4.0.

10% dte. matrícula anticipada

Juntament amb:

tecnocampus-upf

Matrícula anticipada

10% dte. fins al 9 de juliol inclòs

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització