Especialització de Big Data i Sistemes NoSQL

Objectius

D'acord amb les tendències actuals en formació universitària i amb l'experiència de la UOC en programes virtuals, els objectius del programa s'adrecen a l'adquisició de competències professionals de caràcter pràctic, principalment mitjançant l'ús de casos de negoci, mètodes i eines de treball, sobretot saber dissenyar, crear, explotar i mantenir una arquitectura big data que serveixi de suport als processos de BI (gestió de big data i big data analytics).

Els objectius específics d'aquesta especialització son:

• Conèixer i estar en condicions de construir i utilitzar sistemes de bases de dades no relacionals.
  • Conèixer i estar en condicions d'utilitzar les arquitectures i eines de sistemes de gestió de dades massives.
  • Saber utilitzar com a analista eines d'estadística avançada, magatzem de dades (data warehouse), bases de dades relacionals, bases de dades NoSQL i sistemes de gestió de big data.
Perfils

El curs d'especialització en Big Data i Sistemes NoSQL està dissenyat per a (1) enginyers en informàtica i/o telecomunicació o estudis equivalents, o (2) per a professionals amb una experiència laboral equivalent que necessitin una immersió ràpida en els principals conceptes, usos i eines dels sistemes de big data en l'entorn de la intel·ligència de negoci.

Es recomana tenir una formació o experiència anterior en bases de dades, programació, sistemes distribuïts i nocions bàsiques d'estadística, data mining i machine learning (funcions: desenvolupador, arquitecte, analista de dades i administrador de sistemes).

Competències

El programa està preparat per al desenvolupament de capacitats pràctiques d'ús de sistemes d'intel·ligència de negoci i dades massives, dins d'un marc conceptual propi basat en les bones pràctiques i el coneixement científic.

El disseny d'aquesta titulació pròpia segueix les recomanacions i la metodologia de l'espai europeu d'educació superior (EEES) i per tant es basa en l'adquisició de competències per al treball professional en empreses privades i organitzacions públiques.

Per al coneixement detallat de les competències que s'adquireixen, recomanem la lectura dels apartats «Objectius» i «Programa acadèmic».

A qui es dirigeix

Aquesta especialitat està dissenyada per a (1) enginyers en informàtica i/o telecomunicació o estudis equivalents, o (2) per a professionals amb una experiència laboral equivalent que necessitin una immersió ràpida en els principals conceptes, usos i eines dels sistemes de big data en l'entorn de la intel·ligència de negoci.

Tal com es detalla en l'apartat «Perfils», el programa s'adreça a estudiants de formació tècnica, amb coneixements de programació i bases de dades, ja sigui per la formació d'origen o per l'experiència professional.

D'acord amb la nostra experiència al llarg dels últims deu anys, els estudiants del màster i els programes de business intelligence de la UOC procedeixen dels àmbits següents:

• Centres de competències d'intel·ligència de negoci o departaments especialitzats en anàlisi de dades.
  • Departaments d'organització i sistemes i tecnologies de la informació.
  • Consultors i implantadors de programari estàndard d'intel·ligència de negoci, tant de perfil de negoci com de perfil tecnològic.
  • Emprenedors que han iniciat un projecte de negoci de productes i serveis de business intelligence i big data o vulgin fer-ho.
Sortides professionals

L'objectiu d'aquesta especialitat és formar ràpidament professionals experts en anàlisi i solució de problemes de negoci, mitjançant l'ús de sistemes d'informació basats en dades massives.

• Analistes de dades en departaments de control de gestió o altres departaments de l'empresa, especialment en l'àrea de màrqueting i vendes i en les àrees de producció i operacions.
  • Responsables, caps de projecte o analistes de sistemes d'informació de BI en departaments d'informàtica o tècnics i analistes d'empreses que han adquirit aquesta classe de sistemes o són a punt de fer-ho.
  • Consultors i implantadors de sistemes d'intel·ligència de negoci i big data en empreses de serveis.
  • Emprenedors, que volen crear negocis basats en la creació o la implantació de sistemes especialitzats d'intel·ligència de negoci o d'algun dels seus components, com també productes i/o serveis basats en dades.

La UOC disposa d'una borsa de treball i acords amb empreses per a la realització voluntària de pràctiques.

Pròxima matrícula:
novembre 2020

Sessió informativa on line
17 setembre, 18h.

Si voleu més informació podeu assistir a la sessió informativa on line que tindrà lloc el dimarts 17 de setembre a les 18h.

Formulari d'inscripció

Vídeo de la sessió informativa de l'edició anterior

Matrícula anticipada

10% dte. si et matricules fins al 7 de juliol inclòs.

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.