Competències d'Anàlisi (Data Literacy)

Especialització

Programa acadèmic

L'especialització de Competències d'Anàlisi consta de 18 crèdits, té una durada d'un semestre i està formada per les matèries següents:

• SQL per a l'anàlisi de dades (6 ECTS)
    En aquesta assignatura s'adquireixen els conceptes, els procediments i les bones pràctiques per a la creació i manipulació de les bases de dades relacionals que donen suport a la construcció del magatzem de dades. S'aprofundeix en l'aprenentatge del llenguatge SQL i en el disseny físic de bases de dades, així com en bases de dades orientades a columnes. Aquestes bases de dades es caracteritzen per l'emmagatzematge de les dades en forma de columnes, a diferència de les bases de dades relacionals tradicionals, que realitzen un emmagatzematge per fileres.
    Programari utilitzat: PostgreSQL.
  • Anàlisi estadística i programació en R (6 ECTS)
    En aquesta assignatura l'estudiant treballa amb models teòrics, casos pràctics i eines estadístiques els processos de definició de problemes, la preparació de dades i l'exploració, així com els principals conceptes de la estadística clàssica, com ara correlacions, regressions lineals, etc. L'estudiant rep una formació i pràctica sòlides en la utilització de l'eina R, un estàndard de facto del mercat.
    Programari utilitzat: RStudio.
  • Principis de visualització de dades (6 ECTS)
    Aquesta assignatura té per objectiu adquirir conceptes fonamentals per presentar informació a usuaris de negoci. S'aprenen els principis de visualització de dades, els elements fonamentals així com el disseny i la construcció de quadres de comandament i històries de dades. També es considera la preparació de dades com a pas inicial per a la presentació de resultats rellevants per a la presa de decisions.
    Programari utilitzat: Tableau Prep, Tableau Desktop.

20% dte. matrícula anticipada

Matrícula anticipada

20% de descompte per matrícula anticipada a partir del 20 de novembre

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització