Accés obert Vols més informació?

Especialització de Violència masclista i mitjans de comunicació

Els mitjans de comunicació fan bé la seva feina o hi ha violència masclista en els mitjans? Qui vetlla per controlar-ho i ho denuncia?

Aquesta especialització introdueix l'alumnat en eines analítiques per detectar la presència de desigualtats en el discurs, i ofereix la possibilitat de desenvolupar habilitats per promoure una comunicació amb perspectiva de gènere i evitar que es reprodueixi un discurs masclista.

Inici: 19 octubre 2022

Títol: Violència masclista i mitjans de comunicació

Idioma: Castellà, Català

La violència masclista és un dels problemes socials principals i una mostra de la desigualtat per raons de gènere. No obstant això, un 20 % dels nois joves considera que no és real i fins i tot, segons les dades del Baròmetre Joventut i Gènere: Identidades, representaciones y experiencias en una realidad social compleja (2021), del Centre Reina Sofia sobre Adolescència i Joventut, de FAD, és un "invent ideològic". Aquest percentatge, a més, va en augment. Per això, el seu relat i la manera d'explicar-lo resulten fonamentals per poder donar una resposta eficaç i trencar aquesta visió.

En aquest sentit, el paper que els mitjans de comunicació poden exercir és clau i demana una reflexió sobre el tractament i la representació que aquests ofereixen a través dels diferents formats i llenguatges: la mateixa Llei orgànica 1/2004, que recull mesures contra la violència de gènere, al·ludeix al paper que exerceixen els mitjans de comunicació en aquesta matèria. En un context en què els continguts circulen per diferents canals, el debat se centra en la responsabilitat i el tractament ètic i contextualitzat que s'ha de demanar als periodistes quan informen sobre casos de violència masclista.

Des d'una perspectiva pràctica, es fomentarà el desenvolupament d'un pensament crític capaç d'identificar i valorar l'impacte de la presència d'estereotips i micromasclismes en els mitjans de comunicació.

A partir del coneixement de bones pràctiques, normes, guies i recomanacions en favor d'una comunicació amb perspectiva de gènere, es persegueix potenciar la cerca de solucions que promoguin la igualtat.

20% de dte. per matrícula anticipada

Fracciona el pagament en quotes.

Informació de matrícula

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i relativa a productes, serveis i activitats promocionals de la UOC

La UOC, quarta millor universitat d'Espanya  segons el Young University Rankings del Times Higher Education

Matrícula anticipada

20% de dte fins al 9 de juny inclòs.

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.