Accés obert Vols més informació?

Especialització de Violència masclista i mitjans de comunicació

Els objectius que es volen aconseguir són els següents:

• Explorar la representació que els mitjans de comunicació ofereixen de la violència masclista.
  • Conèixer el marc normatiu, nacional i internacional, sobre gènere i comunicació.
  • Detectar la presència en els mitjans de comunicació, tant en entorns convencionals com en les noves plataformes digitals i xarxes socials, d'estereotips i micromasclismes a través d'un tractament desigual i discriminatori per raó de gènere. Identificar mala praxi.
  • Reflexionar des d'una perspectiva crítica sobre el paper que exerceixen els mitjans de comunicació en la construcció social de la representació de gènere i, específicament, de la violència masclista.
  • Detectar i analitzar la desinformació sobre notícies falses (fake news).
  • Entendre els diferents tipus de violència per informar correctament.
  • Incorporar la perspectiva de gènere i la seva dimensió ètica en l'elaboració de productes per a mitjans de comunicació.
Perfils
  • Titulats o estudiants en l'àmbit de la comunicació
  • Professionals que treballen en mitjans, departaments de comunicació o gabinets de premsa
  • Docents i investigadors que incorporin la perspectiva de gènere
Competències
  • Criteri per incorporar la perspectiva de gènere i la dimensió ètica en l'elaboració de productes per a mitjans de comunicació.
  • Capacitat d'anàlisi per detectar la presència en els mitjans de comunicació, tant en entorns convencionals com en les noves plataformes digitals i xarxes socials, d'estereotips i micromasclismes a través d'un tractament desigual i discriminatori per raó de gènere. Identificar mala praxi.
  • Esperit crític per reflexionar sobre el paper que exerceixen els mitjans de comunicació en la construcció social de la representació de gènere i, específicament, de la violència masclista.
A qui es dirigeix

Aquesta especialització està dirigida a professionals de la comunicació, concretament a periodistes.

No obstant això, també està destinada a les persones vinculades als mitjans de comunicació que vulguin adquirir coneixements pràctics en aquest àmbit per poder aplicar-los a la seva tasca diària.

Així mateix, s'adreça a altres professionals que treballin com a membres de departaments de comunicació d'empreses, gabinets de premsa, o com a portaveus o encarregats de la relació amb els mitjans perquè puguin exercir la seva feina emprant una comunicació més inclusiva i siguin conscients dels efectes que té l'ús d'estereotips, micromasclismes i altres formes no igualitàries d'expressió.

Aquesta especialització també s'adreça a experts, investigadors i docents en comunicació que vulguin incorporar la perspectiva de gènere i aprofundir-hi amb una formació que advoca per la reflexió crítica de les pràctiques comunicatives actuals i que ofereix mecanismes per detectar i proposar noves formes més inclusives.

Sortides professionals

Periodisme especialitzat en violència de gènere en mitjans de comunicació o en l'àmbit institucional.

Professionals que treballin no sols en departaments de comunicació d'empreses, gabinets de premsa, sinó també com a portaveus o encarregats de la relació amb els mitjans perquè puguin exercir la seva tasca emprant una comunicació més inclusiva i siguin conscients dels efectes que té l'ús d'estereotips, micromasclismes i altres formes no igualitàries d'expressió.

Propera matrícula:
maig 2023

Informació de matrícula

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i relativa a productes, serveis i activitats promocionals de la UOC

La UOC, quarta millor universitat d'Espanya  segons el Young University Rankings del Times Higher Education

Matrícula anticipada

20% de dte si et matricules fins al 15 de desembre inclòs.

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.