Especialització de Social Media Plan

Objectius
  • Comprendre la importància de desenvolupar una estratègia i fer seguiment d'aquesta en l'entorn social media.
  • Adquirir les habilitats necessàries per a dissenyar, gestionar i executar el social media plan.
  • Capacitat per a optimitzar el disseny de la social media strategy aprofitant les possibilitats de l'storytelling.
  • Adquisició de les habilitats necessàries per a gestionar l'estratègia i els equips en projectes de social media.
  • Entendre les singularitats del marc legislatiu i normatiu que afecta a les plataformes socials i com això pot condicionar l'estratègia en social media.
  • Conèixer les eines disponibles per a poder coordinar accions en social media entre els diferents membres que treballen a l'entitat.
  • Dissenyar guies d'estil i de comunicació en social media.
  • Entendre la importància de l'analítica i de l'avaluació de l'estratègia i el social media plan.
  • Entendre les bases de l'analítica i conèixer diferents eines de mesurament.
  • Entendre com es fixa un quadre de comandaments i quin tipus d'informació ha de contenir el reporting.
Perfils
  • Titulats en l'àmbit de la comunicació, la informació, l'empresa i el màrqueting, que es vulguin especialitzar en les possibilitats dels social media.
  • Titulats d'altres disciplines, que vulguin aprendre a desenvolupar una visió estratègica i posar en valor les accions dutes a terme en plataformes socials.
  • Professionals que es vulguin especialitzar en estratègia en social media, (creació del social media plan), la seva gestió (social media management) i la seva avaluació (mètrica i analítica).
Competències
  • Formular o executar l'estratègia de comunicació en social media que s'adapti als objectius i finalitats fixats, establint protocols d'actuació i planificant la divisió per tasques i la seva assignació.
  • Incorporar la innovació i desenvolupar proves pilot que experimentin amb noves formes d'ús dels social media existents, amb nous entorns i tendències de comunicació social o en el seu estudi i anàlisi.
  • Identificar i contextualitzar el marc jurídic o ètic aplicable a la comunicació, anàlisi i gestió del social media.
  • Desenvolupar la capacitat analítica que permeti avaluar, ajustar i adaptar les accions empreses. Optimitzar els resultats aconseguits. Gestionar les situacions de crisi i detectar noves oportunitats estratègiques.
  • Dominar les diferents tècniques, tecnologies o recursos per a la identificació, seguiment, recuperació, tractament, creació, representació, visualització o explotació de les dades i continguts que circulen en social media.
  • Formular i desenvolupar una estratègia de curació de continguts o gestió de dades en social media que permeti, per mitjà de diferents tècniques i mètodes, recopilar, seleccionar i generar informació de qualitat per a l'entorn professional o de recerca.
  • Detectar i gestionar les interaccions, interrelacions o el valor dels nodes que es creen en la comunicació d'entorns social media.
  • Analitzar i emetre informes professionals o específics en l'àmbit del social media.
A qui es dirigeix
  • Community managers
  • Responsables de continguts de social media
  • Responsable d'atenció i comunicació amb els clients
  • Directors de comunicació
  • Cap de gabinet de premsa
  • Responsables de relacions institucionals o públiques
  • Consultors
  • Responsables de mitjans de comunicació

Sortides professionals

• Social media strategist o responsable de l'estratègia en social media: professional que dissenya el pla de social media i s'encarrega del seu seguiment.
  • Social media manager o director de social media: professional encarregat de dirigir l'equip i l'activitat desenvolupada en social media.
  • Social media metrics o analista de social media: professional que s'encarrega del seguiment de la mètrica i de l'obtenció d'informació que permet mesurar i avaluar els resultats.

Matrícula oberta:
últims dies

Fracciona en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i relativa a productes, serveis i activitats promocionals de la UOC

La UOC, quarta millor universitat d'Espanya  segons el Young University Rankings del Times Higher Education

Amb la col·laboració de:

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.