Especialització de Periodisme Mòbil i Transmèdia

El telèfon intel·ligent s'ha convertit en un element imprescindible en les nostres vides. És el nostre canal de comunicació i d'informació, però també és un nou suport de treball per als periodistes. El mòbil ha revolucionat la professió en totes les seves fases, des de la producció fins a la difusió a les xarxes socials. L'anomenat mobile journalism (MOJO) és una de les tendències actuals de la professió informativa. Un camp d'innovació per al professional del periodisme i la comunicació que requereix una actualització i experimentació constant. Periodisme fet amb mòbil i per a mòbil.

Inici: 21 octubre 2020

Títol: Periodisme Mòbil i Transmèdia

Idioma: Castellà

El periodisme ja és digital i, per a poder informar de manera correcta i eficaç, cal conèixer les múltiples eines (la majoria de les quals són gratuïtes) que el periodista pot localitzar. Amb aquestes pot produir, editar i difondre millor els seus treballs, a més d'experimentar amb noves narratives. Sense el coneixement d'aquestes eines, el periodista digital veu limitada la funció del seu treball. Aquestes eines permeten treballar amb redaccions virtuals, crear fotografies interactives, timelines, mapes i gràfics.

Els estudiants disposaran de les eines fonamentals per a la definició i disseny d'un documental per a la web (o webdoc), i també la implementació d'un prototip mitjançant l'eina específica online RacontR. Així, es treballaran els trets distintius de les qualitats transmèdia (disseny integral d'un projecte que treballa alhora amb elements gràfics, audiovisuals, sonors o multimèdia), el disseny d'interacció multipantalla, la no linealitat narrativa, les formes d'implicació previstes per a les audiències, etc.

Fracciona en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i relativa a productes, serveis i activitats promocionals de la UOC

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.