Especialització de Periodisme Mòbil i Transmèdia

Objectius
  • Desenvolupar una capacitat de treball i analítica per a afrontar els reptes de cobertures informatives mòbils, detectar les seves fortaleses, debilitats i pertinència en cada cas.
  • Comprendre i utilitzar adequadament les diferents possibilitats narratives que ofereixen els mitjans socials per a la cobertura d'un fet noticiable.
  • Identificar el potencial de diferents estratègies narratives i de l'storytelling digital en el desenvolupament d'un projecte periodístic.
  • Comprendre les possibilitats resultants de generar i combinar diferents tipus de contingut informatiu textual, gràfic i audiovisual per a la seva disseminació en múltiples pantalles de forma adaptada a una diversitat de contextos de consum.
  • Aplicar els principis del disseny d'un projecte periodístic transmèdia tenint en compte la seva integració narrativa i les característiques del seu públic objectiu.
  • Desenvolupar els elements bàsics que componen el prototip d'una experiència periodística immersiva per a aconseguir una major implicació del públic.
  • Desenvolupar una capacitat de treball i analítica per a afrontar els reptes de cobertures informatives digitals, detectar les seves fortaleses, debilitats i pertinència en cada cas.
Perfils
L¿especialització en Periodisme Mòbil i Transmèdia va dirigida tant a graduats com a professionals que es vulguin especialitzar en periodisme mòbil i nous formats i narratives multimèdia.
Competències
  • Capacitat de lideratge i presa de decisions en un entorn periodístic.
  • Proposar, formular i dur a terme tasques amb llibertat i autonomia, triant entre diferents vies per a la realització de projectes, la recerca, la selecció i el processament de la informació.
  • Desenvolupar habilitats narratives adaptades a diferents tipus de continguts i canals de distribució especialitzats.
  • Dominar l'ús i l'aprofitament de les tecnologies i plataformes de comunicació per a la producció i difusió de continguts periodístics.
  • Dissenyar, produir i avaluar continguts multimèdia i formats de comunicació informativa participativa.
  • Dominar els processos per al disseny, la implementació i l'avaluació de projectes periodístics.
  • Capacitat de fixar metes i prioritats a l'hora de realitzar una tasca, desenvolupar una àrea o un projecte convenint l'acció, els terminis i els recursos que s'han d'utilitzar.
  • Comunicar de manera eficaç, integrant idees complexes i argumentant-les de manera persuasiva.
A qui es dirigeix

El programa es dirigeix als comunicadors / graduats en comunicació que treballen en els àmbits professionals següents:

¿    Treball en un mitjà de comunicació.
¿    Comunicació empresarial. Sigui per a una empresa o una institució gran o mitjana.
¿    Agències de comunicació.
¿    Periodista freelance o autònom.

1. Redactor d'informació periodística.
  2. Periodista digital / transmèdia. Professional responsable de la generació de continguts multimèdia per a qualsevol suport.
  3. Editor i gestor de continguts online. Professional encarregat de gestionar els continguts en mitjans de comunicació, siguin generalistes o especialitzats.
  4. Dissenyador de narratives visuals informatives.
  5. Freelance.

Pròxima matrícula:
maig 2021

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i relativa a productes, serveis i activitats promocionals de la UOC

La UOC, segona millor universitat d'Espanya  segons el Young University Rankings del Times Higher Education

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.