Especialització d'Expert en Anàlisi i Disseny del Model de Sistemes de Gestió Documental

Semestre 1: Anàlisi i disseny de sistemes de gestió documental (13 ECTS).

Anàlisi del context organitzatiu (6 ECTS)

• Gestió de documents electrònics en el context de gestió de la informació.
  • Gestió de documents (GD) en el context de sistemes de gestió ISO.
  • Entorn legal i normatiu en organitzacions públiques i privades.
  • Normes tècniques i estàndards relacionats amb la GD.
  • Entorn de producció de documents electrònics.
  • Entorn de manteniment i conservació de documents electrònics.
  • Identificació riscos en la producció, gestió i manteniment de documents electrònics.
  • Determinació de l'abast dels projectes d'implantació d'un SGD.

Processos i eines de gestió documental (3 ECTS)

• Processos de creació i control de documents (creació, captura i registre de documents, classificació, accés, emmagatzematge, valoració i disposició, preservació, i metadades).
  • Anàlisi de continguts (resum i llenguatges documentals).

Anàlisi i disseny d'un model documental (4 ECTS)

• Pautes per a l'anàlisi i disseny de SGD (funció, processos de treball, requisits d'autenticitat i integritat, regles d'accés, regles de conservació i disposició, i desenvolupament d'un esquema de metadades)
  • Estructura organitzativa, responsabilitat i documentació de suport (responsabilitats, equip de desenvolupament, formació, gestió del canvi, documentació del sistema, i indicadors d'acompliment).

Titulació: Certificat d'especialització en anàlisi i disseny de sistemes de gestió documental (13 ECTS)

A més dels materials propis de cada assignatura, l'estudiant tindrà a l'aula les normes ISO més representatives a la pràctica de la gestió documental, i disposarà d'un EDRMS a l'aula per aplicar els coneixements teòrics obtinguts al llarg del curs.

Pròxima matrícula:
maig 2021

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i relativa a productes, serveis i activitats promocionals de la UOC

La UOC, segona millor universitat d'Espanya  segons el Young University Rankings del Times Higher Education

Formem part de:

Ischools

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.