Especialització de Documentalista Audiovisual i Film Researcher

Objectius

Aquest curs d'especialització, de caràcter clarament professionalizador, té com a objectiu general formar documentalistes audiovisuals amb un enfocament tant per al sector televisiu com el cinematogràfic.

Professionals que puguin donar resposta a les necessitats actuals de documentació dels productes audiovisuals de cinema i televisió.

El curs posa especial èmfasi en les necessitats i rols actuals i emergents.

Perfils
  • Documentalista audiovisual (perfil genèric)
  • Documentalista cinematogràfic
  • Documentalista en una empresa de televisió
  • Film researcher
  • TV researcher
  • Consultor en fons audiovisuals
  • Gestor d'arxiu audiovisual o de continguts audiovisuals
  • Catalogador de col·leccions audiovisuals
  • Responsable d'arxiu o centre de documentació audiovisual
Competències
  • Adquirir les habilitats, les metodologies i les estratègies necessàries per a assolir la figura professional del documentalista audiovisual, en les diferents especialitats: documentalista en televisió, documentalista cinematogràfic i film researcher.
  • Conèixer els sistemes, els productes i els recursos necessaris per a portar a terme el treball de documentació en televisió i en cinema.
  • Adquirir habilitats d'anàlisi documental de fons audiovisuals.
  • Adquirir habilitats de cerca en arxius audiovisuals.
  • Conèixer en profunditat el procés de documentació d'un producte cinematogràfic.
  • Conèixer la problemàtica de la preservació de fons audiovisuals de televisió i cinematogràfics i ser-ne conscients.
  • Conèixer la casuística de la gestió de compra d'imatges.
  • Conèixer els aspectes legals de la informació audiovisual i ser-ne conscients.
A qui es dirigeix

Es dirigeix tant a titulats en Informació i Documentació, Comunicació Audiovisual o altres especialitats, com en general a persones amb experiència o interessades pel sector audiovisual i cinematogràfic. Com que es tracta d'un curs d'especialització no és imprescindible una titulació prèvia.

Pròxima matrícula:
maig 2021

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i relativa a productes, serveis i activitats promocionals de la UOC

La UOC, segona millor universitat d'Espanya  segons el Young University Rankings del Times Higher Education

Formem part de:

Ischools

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.