Especialització de Desenvolupament de Projectes de Cinema Fantàstic i Ficció Contemporània (UOC, Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya)

Objectius
  • Conèixer en profunditat les claus històriques, culturals i estètiques del cinema i les arts audiovisuals de gènere fantàstic i afins.
  • Descobrir les possibilitats existents per a la innovació en el gènere.
  • Desenvolupar la capacitat de generar noves idees i projectes per a cinema i altres mitjans audiovisuals, tenint en compte les particularitats expressives, creatives i industrials del gènere.
  • Desenvolupar la capacitat d'escriure guions i dissenyar els processos de preproducció d'un producte cinematogràfic o de qualsevol altre producte audiovisual.
  • Adquirir la capacitat per comunicar amb eficàcia un projecte al públic inicial (pitching).
  • Assolir coneixements sobre l'organització de la producció, el desenvolupament i la comercialització de productes de gènere des d'una perspectiva executiva.
  • Consolidar el coneixement de les particularitats del mercat del gènere aplicat a l'activitat de la distribució i la trajectòria específica en festivals.
  • Desenvolupar la capacitat de detectar oportunitats de disseny i programació d'esdeveniments i formes alternatives d'exhibició de cinema i altres formes audiovisuals.
Perfils

Perfils professionals dels mitjans audiovisuals o graduats en comunicació audiovisual, cinema o titulacions relacionades que vulguin desenvolupar una carrera professional en els àmbits de l'anàlisi, la gestió, el desenvolupament o la comercialització de projectes de cinema o televisió de gènere.

Igualment, per extensió, està dirigit a tots aquells professionals de sectors afins que vulguin adaptar les claus del gènere fantàstic en les seves produccions.  Per exemple, en la creació de videojocs, produccions multimèdia, etc.

A qui es dirigiex

S'adreça a aquells titulats dels àmbits de la comunicació, les arts, les ciències socials o les humanitats que vulguin introduir-se en l'àmbit de l'audiovisual de gènere per aprofundir els seus coneixements en aquest camp creatiu.

Finalment, també es dirigeix a altres graduats amb inquietuds per adquirir coneixements sobre la producció audiovisual dels gèneres de l'audiovisual contemporani. Com demostra any rere any el Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, l'audiovisual contemporani té com a motor el gènere fantàstic i els gèneres vinculats amb major o menor proximitat, com ara el thriller o en general el cinema de l'imaginari. A més, el fantàstic és un dels motors de les grans transformacions i innovacions de la cultura audiovisual.

Fracciona en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i relativa a productes, serveis i activitats promocionals de la UOC

La UOC, quarta millor universitat d'Espanya  segons el Young University Rankings del Times Higher Education

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.