Habilitats Comunicatives en el Coaching en Salut

Especialització

Per obtenir aquesta especialització, l'estudiant haurà de superar 13 crèdits ECTS.

El nombre de crèdits ECTS es una estimació del temps que l'estudiant pot invertir per adquirir les competències associades a cadascuna de les assignatures.

Cada crèdit ECTS equival aproximadament a 25 hores de dedicació de l'estudiant.

El procés d'aprenentatge està basat en el model d'avaluació continuada (AC), és a dir, no es realitzaran proves finals presencials a cap de les assignatures.

Aquesta especialització es cursa en un únic semestre acadèmic (d'octubre a febrer), i consta de 3 assignatures obligatòries.

Assignatura

Crèdits ECTS

Coaching i evidència científica en l'àmbit de la salut

• Introducció al coaching i al coaching en salut
  • Filosofia i principis del coaching en salut
  • Evidencia científica del coaching en salut (estudis clínics, estudis aleatoris controlats, revisions sistemàtiques i metaanàlisi)
  • Intervencions en l'àmbit de la salut: diabetis, malaltia cardiovascular, càncer, hipertensió, sobrepès i obesitat, ansietat
  • Neurociència en el canvi i la motivació

Habilitats comunicatives de coaching per als professionals de la salut

• Habilitats essencials en el coaching en salut
  • Comunicació amb el pacient
  • Escolta activa en salut
  • Formulació de preguntes poderoses
  • Empatia en el professional de la salut
  • Feedback efectiu

Perfeccionament en habilitats comunicatives

• Comunicació verbal
  • Comunicació no verbal
  • Programació neurolingüística en salut
  • Entrevista motivacional per al canvi de conductes en salut
  • Practica d'habilitats comunicatives

En aquesta especialització no es cursen pràctiques.

Recursos per a l'aprenentatge

Els recursos d'aprenentatge tenen com a objectiu permetre que l'estudiant pugui estudiar siguin quines siguin les seves circumstàncies, independentment del context en el qual es trobi (biblioteca, transport públic, domicili, etc.), del dispositiu que faci servir (ordinador, mòbil, etc.), o de las mateixes característiques de l'estudiant.

La UOC ofereix recursos digitals i estan compostos per articles, capítols de llibre, casos pràctics, vídeos, webs, blogs i mòduls elaborats per autors experts en l'àmbit. S'editen en multiformat.

• HTML5: aquest format permet fer anotacions i té una interfície responsiva (els continguts s'adapten dinàmicament a la mida de la pantalla del dispositiu des del qual s'accedeix). Aquests materials permeten, a més, incloure exercicis interactius.
  • Videollibre: format en MP4.
  • Audiollibre: format DAISY que permet treballar amb el contingut en àudio com si es tractés d'un llibre, passant pàgina o avançant fins al capítol següent amb facilitat.
  • ePUB: format de llibre electrònic especial per a qualsevol lector d'aquests llibres (permet redimensionar la lletra, etc.).
  • PDF: format que permet una lectura automàtica a partir d'eines TTS (text to speech).

També es pot consultar la bibliografia recomanada (revistes i llibres electrònics, bases de dades, enciclopèdies i diccionaris en línia, portals temàtics...), a la Biblioteca Virtual de la UOC, que ofereix el servei de préstecs de documents físics (dins d'Espanya), així com el préstec consorciat (Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya, CBUC), i el préstec interbibliotecari (REBIUN).

Pròxima matrícula: novembre 2019

20% dte. matrícula anticipada a partir del 20 de novembre

Juntament amb:

logo-nutritional-coaching

Matrícula anticipada

20% de descompte per matrícula anticipada a partir del 20 de novembre

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització

Vídeo Health Coaching UOC