IT Project Management

Diploma de Postgrau

Objectius

El postgrau d'IT project management està pensat per a professionals dels serveis d'informàtica, que s'encarreguen de tasques de direcció i gestió de projectes TI, o bé per a aquells que hi estan implicats amb algun altre rol.

L'objectiu del programa és ajudar-los a progressar en les seves capacitats per a la gestió integral de projectes de TI, assumint també altres tasques més allunyades de l'àmbit tècnic (com, per exemple, les de gestió d'equips humans, les de gestió de proveïdors o l'anàlisi i valoració de les tendències del mercat).

Tant si el treball de l'estudiant es desenvolupa en departaments de TI de qualsevol tipus d'organitzacions, com en empreses de serveis informàtics, passant per iniciatives freelance o d'emprenedoria empresarial, aquest programa s'orienta a facilitar la transició dels professionals de TI cap a les responsabilitats conegudes com de project manager, cap de projecte o gestor de projecte.

Perfils

El programa d'IT project management té com a objectiu principal la formació de professionals de TI que vulguin orientar la carrera professional cap a la direcció de projectes de TI en qualitat de project manager o cap de projecte, o bé cap a una participació activa en aquests.

Aquests estudis van dirigits especialment a titulats universitaris amb coneixements de tecnologia, ja siguin informàtics, enginyers de telecomunicació o altres enginyeries afins, així com a graduats de l'àmbit d'economia i empresa que tinguin interès a especialitzar-se en la gestió de projectes de TI.

Competències

El disseny d'aquest curs segueix les recomanacions i metodologia de l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES) i, per tant, es basa en l'adquisició de competències per al treball professional en empreses privades i entitats públiques.

En concret, les competències que es treballen en el postgrau d'IT project management són les següents:

• Conèixer els elements, marcs de referència i certificacions més rellevants per a la direcció i gestió de projectes.
  • Conèixer les alternatives actuals quant a tipus de sistemes i de tecnologies de la informació, i saber enfrontar-se a processos i projectes d'avaluació i selecció d'aquestes alternatives.
  • Saber enfrontar-se a decisions estratègiques, tàctiques i operatives sobre els principals temes de SI i de TI, en general, i als projectes que les implementen en particular.
  • Afrontar alguna oportunitat de millora o d'emprenedoria interna o externa orientada als serveis de TI i plantejada des de la perspectiva de la gestió de projectes de TI.

Sortides professionals

El postgrau forma professionals de la gestió de projectes de TI (IT project managers o caps de projecte de TI).

La figura del project manager és un perfil professional altament demanat per empreses i institucions de diferents sectors, així com per consultores de serveis informàtics.

La UOC disposa d'una borsa de treball i acords amb empreses per fer pràctiques voluntàries.

Pròxima matrícula: novembre 2019

20% dte. matrícula anticipada a partir del 20 de novembre

Matrícula anticipada

20% de descompte per matrícula anticipada a partir del 20 de novembre