Desenvolupament i Integració de Sistemes Ciber-físics (interuniversitari: UOC, ESUPT)

Diploma de Postgrau

El postgrau de Desenvolupament i Integració de Sistemes Ciberfísics té una durada d'un any acadèmic, distribuït en dos semestres, amb una càrrega total de 30 crèdits ECTS.

El programa s'estructura en un itinerari acadèmic modular, integrat per dues especialitzacions i un projecte final.

El postgrau de Desenvolupament i Integració de Sistemes Ciberfísics se centra en les tecnologies de sensors, comunicacions, processament i emmagatzematge de dades, que formen part dels sistemes de monitoratge i control de nova generació i que s'utilitzaran en l'àmbit de la Indústria 4.0.

Especialització 1: Desenvolupament de Sistemes Ciberfísics (12 ECTS)

Continguts:

• Sensors i adquisició de dades
  • Sistemes encastats
  • Tecnologies de comunicació
  • Fog/Cloud computing
  • Dades massives (big data). Aprenentatge automàtic (machine learning)

Especialització 2: Integració de Sistemes Ciberfísics (12 ECTS)

Continguts:

• Model RAMI
  • Model IIRA
  • Patrons de disseny
  • Modelització de programari
  • Simulació
  • Time sensitive networking

Projecte final: 6 crèdits

El projecte final és obligatori. Es pot realitzar en dues modalitats:

• Triar entre una sèrie de temes proposats per l'equip docent, que cobreixen els components o blocs temàtics principals de l'àmbit del programa.
  • Proposar un projecte propi d'interès de l'estudiant que que estigui relacionat amb l'àmbit del programa i que pot realitzar en la seva empresa.

Recursos per a l'aprenentatge

El programa proporciona els recursos d'aprenentatge vinculats a cadascuna de les seves assignatures per al seu ensenyament.

L'origen d'aquests recursos d'aprenentatge és múltiple. Es tracta de materials educatius preparats per l'equip d'experts a càrrec de les diferents assignatures per a la seva activitat docent.

Convé destacar, com a valor afegit, que s'ha treballat estretament amb la indústria per a proporcionar els materials d'estudi de cas de l'ús de les tecnologies relacionades amb la indústria 4.0, amb l'objectiu d'ajudar els estudiants a comprendre amb més profunditat quines són les alternatives que existeixen i quins són els avantatges i problemes de cadascuna, segons l'àmbit d'aplicació.

En aquest sentit, el contingut pràctic del màster d'Indústria 4.0 es desenvolupa amb l'equip de desenvolupament de Texas Instruments, empresa nord-americana de reconegut prestigi en la indústria electrònica.

Finalment, per a les pràctiques, el professor utilitza el sistema del laboratori a casa (amb l'enviament de material de pràctiques a l'estudiant) i del laboratori remot (accés, per internet, als laboratoris físics de la UOC).

Pròxima matrícula:

Juny 2019

Sexe
Data naixement
Telèfon 1Ex.: 123456789
Telèfon 2Ex.: 123456789

Juntament amb:

tecnocampus-upf

10% dte. per matrícula anticipada
Fins al 17 de gener

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització

Sexe