Desenvolupament i Integració de Sistemes Ciber-físics (interuniversitari: UOC, ESUPT)

Diploma de Postgrau

Objectius

Formació basada en l'estudi de casos reals de l'entorn industrial i de suficient amplitud per a proporcionar la formació integradora necessària en Indústria 4.0. Els estudiants aprendran els problemes del món real i discutiran les possibles solucions amb l'objectiu d'ampliar el seu coneixement i experiència pràctica, i es formaran com a enginyers integradors de coneixements i tecnologies de diverses àrees relacionades amb Indústria 4.0.

Objectius específics:

• Dissenyar i desenvolupar solucions per a l'internet de les coses (IoT per les seves sigles en anglès) i aplicar-les a l'àmbit de la indústria.
  • Conèixer i aplicar les tecnologies que integren els sistemes ciberfísics i la seva aplicació a la indústria.
  • Conèixer les solucions de la computació en el núvol (cloud computing) i analitzar-ne les possibilitats en l'àmbit de la indústria.
  • Conèixer els fonaments tècnics i tecnològics de les dades massives (big data) i desenvolupar solucions per a la fàbrica intel·ligent.
  • Conèixer els sistemes de control industrial i d'informació de planta, i la seva aplicació en els processos productius.
  • Conèixer els sistemes d'informació corporatius i la seva aplicació en la gestió de la producció.
  • Conèixer i aplicar els estàndards i les arquitectures emergents en l'àmbit de la indústria 4.0.
  • Conèixer i aplicar les tecnologies per a afrontar la convergència entre el món de les operacions i de les tecnologies de la informació.
  • Conèixer i aplicar tècniques per al desenvolupament de productes per als nous processos de fabricació.
  • Conèixer i aplicar les noves tecnologies de la fabricació additiva (impressió en 3D).
  • Conèixer els avenços en el camp de la robòtica industrial, especialment quant a la robòtica col·laborativa.
  • Obtenir una visió global de les possibilitats de la realitat virtual i la realitat augmentada en el disseny de producte i en la planta de fabricació.
  • Conscienciar de la importància de la gestió de la ciberseguretat a la fàbrica intel·ligent.
  • Conèixer i entendre la dinàmica de la fàbrica intel·ligent i la seva relació amb el desenvolupament de nous models de negoci.
  • Conèixer i entendre els nous requeriments per a competir que té l'empresa industrial en un entorn econòmic globalitzat, prestant especial atenció a la gestió del procés d'innovació tecnològica.
  • Conèixer les implicacions del procés de transformació digital de l'empresa industrial i analitzar els requeriments per a iniciar i desenvolupar aquest procés.

Perfils

El postgrau de Desenvolupament i Integració de Sistemes Ciberfísics va dirigit a enginyers que vulguin treballar en l'entorn industrial i complementar la seva formació per aconseguir un perfil d'integrador de sistemes en la Indústria 4.0, i que vulguin adquirir experiència pràctica a partir de l'estudi de casos reals d'empreses del sector industrial.

Competències

En acabar els estudis, l'estudiant haurà adquirit les competències següents:

• Conèixer i aplicar noves tecnologies de la producció en els processos industrials.
  • Conèixer i aplicar tecnologies de la informació i la comunicació per a l'automatització i la digitalització de processos industrials.
  • Dissenyar i gestionar productes i processos amb criteris d'innovació i generació de valor per al client, i aplicar mètodes i tecnologies per a la gestió del cicle de vida.
  • Organitzar i planificar els processos de la fàbrica intel·ligent.
  • Dissenyar i desenvolupar aplicacions industrials en temps real.
  • Conèixer els processos de negoci de l'empresa industrial i aplicar els fonaments i les tecnologies per a la transformació digital de l'empresa.
  • Analitzar requeriments i dissenyar implantacions de sistemes d'informació industrials per a una planta de fabricació (MES, ERP, SCM, etc.).
  • Conèixer el marc legal i normatiu bàsic de l'activitat industrial.
  • Conèixer i aplicar mètodes i tecnologies per a la gestió de la innovació.
  • Conèixer i aplicar les eines bàsiques per a la gestió de projectes industrials.
  • Conèixer i aplicar tecnologies i models per al tractament avançat de dades.
  • Conèixer i utilitzar tecnologies avançades per a comunicacions fixes i mòbils en l'àmbit industrial.
  • Conèixer i aplicar tecnologies per a la computació en el núvol i la gestió de la ciberseguretat.
  • Conèixer i utilitzar tecnologies per a la intel·ligència de negoci i les dades massives.
  • Dissenyar nous models de negoci disruptius basats en la tecnologia.

A qui es dirigeix

Dirigit a enginyers que vulguin treballar en l'entorn industrial i complementar la seva formació per a aconseguir un perfil d'integrador de sistemes en la Indústria 4.0, i que vulguin adquirir experiència pràctica a partir de l'estudi de casos reals d'empreses del sector industrial.

Sortides professionals

Aquesta nova era de producció industrial, està creant sortides laborals més específiques, és per això que, depenent de la teva experiència i projecció professional, podràs treballar com:

• Arquitecte de solucions d'internet of things.
  • Arquitecte de solucions de cloud computing.
  • Científic de dades industrials.
  • Enginyer de programari industrial.
  • Enginyer de simulació industrial.
  • Gerent de Ciberseguretat.
  • Responsable de manteniment predictiu.
  • Expert en disseny i implantació de sistemes electrònics i sistemes de control.

Pròxima matrícula:

Juny 2019

Sexe
Data naixement

Juntament amb:

tecnocampus-upf

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització

Sexe
Data naixement