Curs de Seguretat en el teletreball

La seguretat informàtica està directament relacionada amb les connexions entre equips informàtics, ja que la complexitat de protegir un equip augmenta de manera proporcional amb el nombre de connexions que té amb la xarxa. El creixement de les xarxes d'ordinadors i internet ha representat una revolució per a la nostra societat, però amb això també ha augmentat molt la complexitat de protegir els equips informàtics.

Inici: 18 novembre 2020

Títol: Seguretat en el teletreball

Idioma: Castellà

Crèdits 1 ECTS
Durada del curs 1 mes

Precisament per limitar les àrees de risc de seguretat en una empresa, la connectivitat dels sistemes amb l'exterior sempre es limita al màxim possible. D'aquesta manera, els punts per on es pot atacar una xarxa empresarial es redueixen i és més fàcil controlar-los i protegir-los. El problema apareix quan el nombre d'equips o sistemes que han d'estar exposats a l'exterior augmenta de manera considerable, especialment si això passa de manera sobtada i en molt poc temps. Aquesta situació és precisament la que s'ha viscut amb la pandèmia de la COVID-19. Tota mena d'empreses i d'institucions s'han vist forçades a aplicar mesures per permetre el teletreball en un temps rècord, obrint a internet moltes aplicacions o serveis perquè siguin accessibles des dels dispositius personals dels treballadors a casa seva.

Aquesta situació ha augmentat la necessitat d'aplicar noves mesures de seguretat adreçades, en primer lloc, a protegir les connexions de l'exterior cap als serveis o les aplicacions de l'empresa. En segon lloc, també s'ha fet imprescindible protegir els dispositius personals dels treballadors, la qual cosa és un gran repte, ja que les empreses no en tenen cap control. En darrer lloc, l'augment del temps que els treballadors passen connectats a la xarxa també els ha fet més vulnerables als atacs de pesca per correu electrònic (phishing) i enginyeria social, i això s'ha traduït en un augment de ciberatacs durant el confinament.

Per tot això, en aquest curs presentem una introducció als aspectes de seguretat més importants que hem de tenir en compte per adaptar-nos a la nova realitat del teletreball des de dues perspectives: des del punt de vista de l'empresa o organització i des del punt de vista de l'empleat o usuari. En aquest sentit, parlem de mesures bàsiques per a la protecció de les connexions remotes amb els sistemes d'una empresa, treballem les recomanacions més importants per protegir els nostres equips de casa, i estudiem mecanismes per protegir la informació que ha de viatjar per correu electrònic o que s'ha d'emmagatzemar en el núvol (cloud).

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i relativa a productes, serveis i activitats promocionals de la UOC

La UOC, segona millor universitat d'Espanya  segons el Young University Rankings del Times Higher Education

Matrícula anticipada
20% dte.

A partir del 18 de novembre.

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.