Fonaments d'Intel·ligència de Negoci

Curs

Objectius

El curs de Fonaments d'intel·ligència de negoci proporciona una comprensió bàsica d'un sistema d'intel·ligència de negoci. Per tant, té dos objectius principals: (1) introduir les principals tecnologies que componen un projecte d'intel·ligència de negoci, i (2) capacitar per a les principals fases d'implementació d'un projecte d'intel·ligència de negoci.

Aquest curs també dona una sòlida formació inicial si l¿estudiant escull desenvolupar-se professionalment en la gestió o vol ocupar posicions de comandament intermedis o superiors en l'àrea analítica o el departament de tecnologia d'informació (TI) d'una empresa.

El disseny d'aquesta titulació pròpia segueix les recomanacions i metodologia de l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) i, per tant, es basa en l'adquisició de competències per al treball professional en empreses privades i organitzacions públiques.

Perfils

El curs de Fonaments d'intel·ligència de negoci està dissenyat per a estudiants o professionals de qualsevol àmbit que volen conèixer els principals conceptes, usos i eines dels sistemes d'intel·ligència de negoci.

En cas de dubte, es recomana demanar assessorament per a dissenyar l'itinerari més adequat, en funció de les competències d'entrada i les aspiracions professionals de cada estudiant.

Competències

En acabar el curs, l'estudiant haurà adquirit les competències següents:

• Coneixerà el procés natural de desenvolupament de solucions d'intel·ligència de negoci.
  • Coneixerà les diferents etapes tecnològiques que implica un sistema d'intel·ligència de negoci i sabrà què implica cadascuna.
  • Tindrà les bases per a desenvolupar elements d'anàlisi i extracció de dades.
  • Coneixerà una de les solucions del mercat (Pentaho) que es caracteritza per cobrir totes les etapes d'un sistema d'intel·ligència en un mateix paquet ofimàtic.

A qui es dirigeix

D'acord amb la nostra experiència de més de deu anys en formació en aquest àmbit, els estudiants dels programes d'Intel·ligència de Negoci (Business Intelligence) i Dades Massives (Big Data) de la UOC procedeixen dels àmbits següents:

• Departaments de control de gestió en l'àrea economicofinancera, de màrqueting i vendes i d'altres.
  • Centres de competències d'intel·ligència de negoci o departaments especialitzats en anàlisi de dades.
  • Departaments d'organització i sistemes i tecnologies de la informació.
  • Consultors i implantadors de programari estàndard d'intel·ligència de negoci, tant de perfil de negoci com de perfil tecnològic.

A causa de l'evolució del sector i les empreses, és freqüent que també segueixin els nostres programes professionals amb diferents nivells d'experiència que necessiten reorientar la seva carrera professional.

Sortides professionals

Aquest curs pot ser un primer pas per a orientar la carrera professional cap a l'àmbit de la intel·ligència de negoci (business intelligence), amb els perfils professionals següents:

• Responsable, cap de projecte o analista de sistemes d'informació de BI en departaments d'informàtica, o tècnic i analista d'empreses que han adquirit aquesta classe de sistemes o estan a punt de fer-ho.
  • Consultor i implantador de sistemes d'intel·ligència de negoci i dades massives en empreses de serveis.
  • Emprenedor que impulsa negocis basats en la creació o la implantació de sistemes especialitzats d'intel·ligència de negoci o d'algun dels seus components, i també productes i serveis basats en dades.

20% dte. matrícula anticipada

Matrícula anticipada

20% de descompte per matrícula anticipada a partir del 20 de novembre

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització