Curs de Fonaments de Big Data

El curs Fonaments de Big Data consta de 6 crèdits i està estructurat per una única assignatura que té una durada d'un semestre:

• Fonaments del big data (6 crèdits): en aquesta assignatura l'estudiant treballa el que alguns han anomenat la «gestió extrema de la informació», és a dir, la transformació de l'enorme volum de dades ocult a l'interior de la mateixa organització o present al voltant seu, els diferents tipus de dades i informació i la seva aplicació en l'empresa. S'hi estudia el cicle de vida de la gestió de dades massives i els aspectes tecnològics, legals i ètics. L'estudiant treballa amb universos de dades pròpies de la universitat, cedits per empreses o procedents de les xarxes socials, a través d'eines com Apache Hadoop i Apache Spark.

Entre els continguts que componen el curs es troben:

• Mòdul 1. Introducció a les dades massives (big data)
  • Mòdul 2. Tecnologies de dades massives (big data)
  • Mòdul 3. Eines de dades massives (big data)
  • Mòdul 4. Noves tendències en dades massives (big data)
Recursos per a l'aprenentatge

L'origen d'aquests recursos d'aprenentatge és múltiple, es tracta tant de materials didàctics preparats per l'equip d'experts per a la seva activitat docent com de recursos externs.

En la descripció del contingut del curs s'inclouen les eines que s'utilitzen per a l'aprenentatge. Aquesta descripció pot canviar en cada convocatòria en funció de les necessitats docents, l'actualització del programa i la relació amb els fabricants.

Les eines de programari que s'utilitzaran al curs Fonaments de Big Data son Apache Hadoop i Apache Spark.  Així mateix, la UOC té acords de col·laboració amb els programes acadèmics de Databricks i Cloudera. Durant el curs principalment s'utilitza Databricks.

Es recomana disposar de màquines i SO de 64 bits i 4 GB de RAM mínim (8 GB recomanades).

Fracciona el pagament en quotes

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.