El curs de Fonaments de Big Data ofereix les eines, el vocabulari i les metodologies bàsiques per a analitzar una situació de negoci i de forma sistemàtica traduir-la en un projecte de dades massives (big data).

Inici: 16 octubre 2019

Títol: Fonaments de Big Data

Idioma: castellà

Des de l'inici mateix de la digitalització massiva de tot tipus de continguts i serveis, les empreses i administracions han estat conscients del potencial del gran volum de dades emmagatzemades. Ha estat només recentment, però, que hi ha hagut la possibilitat de gestionar i analitzar les dades recollides durant anys per a extreure'n informació i coneixement amb l'objectiu de comprendre millor una realitat.

És el que es coneix actualment com a  dades massives (Big Data) i que permet, per exemple, que venedors de continguts audiovisuals puguin fer recomanacions basant-se en l'historial de milers de clients amb perfils i interessos similars, o que les administracions puguin fer un ús millor de l'espai públic ajustant les tarifes del pàrquing en funció de l'oferta i la demanda en cada moment.

El curs de Fonaments de Big Data, d'un semestre de durada, treballa el que alguns han anomenat la gestió extrema de la informaió, és a dir, la transformació de l'enorme volum de dades ocult a l'interior de la mateixa organització o present al voltant d'aquesta, els diferents tipus de dades i informació i la seva aplicació en l'empresa. La gestió extrema de la informació també inclou escenaris en què cal capturar o analitzar dades en temps real, a més de l'ús de dades en múltiples formats i fonts. S'hi estudia el cicle de vida de la gestió de dades massives i els aspectes tecnològics, legals i ètics.

L'estudiant treballa amb universos de dades pròpies de la UOC, cedits per empreses o procedents de les xarxes socials, amb eines com Apache Hadoop i Apache Spark.

Matrícula oberta:
Últims dies

Fracciona el pagament en quotes

Sessió informativa

17 setembre

Si voleu més informació podeu assistir a la sessió informativa on line que tindrà lloc el dimarts 17 de setembre a les 18h.

Formulari d'inscripció

Vídeo de la sessió informativa de l'edició anterior

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització