Curs de Fonaments de Big Data

El curs de Fonaments de Big Data ofereix les eines, el vocabulari i les metodologies bàsiques per analitzar una situació de negoci i, de manera sistemàtica, traduir-la a un projecte de dades massives (big data).

Inici: 14 octubre 2020

Títol: Fonaments de Big Data

Idioma: castellà

La digitalització massiva de tota mena de continguts i serveis ha portat amb si la presa de consciència sobre el potencial que implica el fet de disposar d'un gran volum de dades emmagatzemades. Tanmateix, és en l'actualitat quan les organitzacions han començat a desenvolupar la possibilitat d'analitzar i gestionar les dades recollides durant anys per extreure'n informació i coneixements valuosos que permetin comprendre millor la realitat.

Les dades massives (big data) permeten, per exemple, que venedors de continguts audiovisuals pugin fer recomanacions basant-se en l'historial de milers de clients amb perfils i interessos similars, o que les administracions puguin fer un millor ús de l'espai públic ajustant les tarifes del pàrquing en funció de l'oferta i la demanda en cada moment.

Durant el curs Fonaments de Big Data es treballa amb la denominada gestió extrema de la informació, és a dir, la transformació de l'enorme volum de dades, tant ocultes a l'interior de les organitzacions com presents al seu voltant, les diferents tipologies de dades i informacions i la seva aplicació en l'empresa. La gestió extrema de la informació inclou, també, escenaris en què cal capturar o analitzar dades en temps real, així com l'ús de dades en múltiples formats i fonts. S'estudia el cicle de la vida de la gestió de les dades massives i els aspectes tecnològics, legals i ètics que els envolten.

Aquest programa l'han dissenyat i l'imparteixen conjuntament els Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació i els Estudis d'Economia i Empresa de la UOC.

Pròxima matrícula:
maig 2020

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització