Curs de Fonaments de Big Data

Objectius

D'acord amb les tendències actuals en formació universitària i amb l'experiència de la UOC en programes virtuals, els objectius del programa es dirigeixen a l'adquisició de competències professionals de caràcter pràctic, principalment mitjançant l'ús de casos de negoci, mètodes i eines de treball.

Objectius generals

• Adquirir i estar en condicions d'implantar una mentalitat crítica i analítica dins de l'empresa, mitjançant el coneixement dels diferents sistemes d'informació d'empresa, els mètodes i les tècniques d'anàlisi de dades, la formulació de preguntes i hipòtesis i l'obtenció de conclusions útils per al negoci.

Objectius específics

• Conèixer el funcionament i el mercat dels sistemes d'informació d'intel·ligència de negoci i dades massives (big data) i les seves principals utilitats i components per a proporcionar informació i coneixement que permeti millorar la presa de decisions.
  • Conèixer el fenomen de les dades massives (big data), que representa el tractament i la interpretació de dades de major volum, varietat, complexitat i velocitat, procedents de múltiples fonts. Entendre i saber aplicar l'ús efectiu i les implicacions tecnològiques, legals i ètiques.
Perfils

L'espai de coneixement i aplicació de la intel·ligència de negoci i l'anàlisi de dades és, per definició, un àmbit híbrid en el qual conviuen perfils d'entrada i de sortida molt diferents. També és molt diversa l'organització de les competències i les responsabilitats sobre intel·ligència de negoci dins de les empreses i les organitzacions de tota mena.

El curs Fonaments de Big Data es dirigeix a estudiants o professionals tant de formació empresarial com tècnica que necessiten una formació introductòria, ràpida i pràctica dels principals conceptes, usos i eines de dades massives (big data).

Als professionals amb perfil tecnològic (enginyeria informàtica, telecomunicació o altres) o amb experiència professional en projectes se'ls recomana accedir directament al màster d'Intel·ligència de Negoci i Big Data Analytics o a qualsevol dels seus programas derivats.

Competències

El programa està preparat per al desenvolupament de capacitats pràctiques d'ús de sistemes d'intel·ligència de negoci i dades massives, dins d'un marc conceptual propi basat en les bones pràctiques i el coneixement científic.

El disseny d'aquesta titulació pròpia segueix les recomanacions i metodologia de l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES) i per tant es basa en l'adquisició de competències per al treball professional en empreses privades i organitzacions públiques.

Per conèixer detalladament les competències que s'adquireixen, recomanem la lectura dels apartats «Objectius» i «Programa acadèmic».

A qui es dirigeix

Aquest programa s'orienta cap a perfils de formació empresarial o tècnica que requereixen de coneixements, habilitats i competències bàsiques relacionades amb les dades massives (big data).

Pot resultar especialment interessant per a professionals procedents d'àmbits com:

• Departaments de control de gestió en l'àrea economico-financera, de màrqueting i vendes i d'altres.
  • Centres de competències d'intel·ligència de negoci o departaments especialitzats en anàlisi de dades.
  • Departaments d'organització i sistemes i tecnologies de la informació.
  • Consultors i implantadors de programari estàndard d'intel·ligència de negoci, tant de perfil de negoci com de perfil tecnològic.

A causa de l'evolució del sector i les empreses, és freqüent que facin el nostre programa professionals amb diferents nivells d'experiència que necessiten reorientar la seva carrera professional.

Sortides professionals

L'objectiu del curs Fonaments de Big Data és oferir als professionals que ho necessitin els coneixements fonamentals relacionats amb les dades massives (big data), dins el marc formatiu que compren el màster d'Intel·ligència de Negoci i Big Data Analytics. El curs pot servir com una primera aproximació per a que aquells professionals que es trobin interessats puguin orientar la seva carrera cap a l'àmbit de la intel·ligència de negoci i el big data.

Els programes d'intel·ligència de negoci i anàlisi de dades de la UOC tenen com a finalitat la capacitació de professionals «tot terreny» mitjançant la formació en anàlisi i solució de problemes de negoci, estadística avançada, mineria de dades i el disseny i construcció de sistemes d'informació de business intelligence, per a treballar en diferents departaments d'empreses o organitzacions o en centres de competències transversals.

Aquest curs dóna resposta a les següents sortides professionals:

• Analistes de dades en departaments de control de gestió o altres departaments de l'empresa, especialment en l'àrea de màrqueting i vendes i en les àrees de producció i operacions.
  • Responsables, caps de projecte o analistes de sistemes d'informació de business intelligence en departaments d'informàtica o tècnics i analistes d'empreses que han adquirit aquesta classe de sistemes o estan a punt de fer-ho.
  • Consultors i implantadors de sistemes d'intel·ligència de negoci i big data en empreses de serveis.
  • Arquitectes de dades, que dissenyen i construeixen la plataforma de dades per a projectes d'intel·ligència de dades i/o big data.
  • Emprenedors que volen crear negocis basats en la creació o la implantació de sistemes especialitzats d'intel·ligència de negoci o d'algun dels seus components, així com productes i/o serveis basats en dades.

La UOC disposa d'una borsa de treball i acords amb empreses per fer pràctiques voluntàries

Fracciona el pagament en quotes

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.