Anàlisi Estadística i Programació amb R

Curs

Objectius

D'acord amb les tendències actuals en formació universitària i amb l'experiència de la UOC en programes virtuals, els objectius del programa es dirigeixen a l'adquisició de competències professionals de caràcter pràctic, principalment mitjançant l'ús de casos de negoci, mètodes i eines de treball.

Objectius generals

• Adquirir i estar en condicions d'implantar una mentalitat crítica i analítica dins de l'empresa, mitjançant el coneixement dels diferents sistemes d'informació d'empresa, els mètodes i les tècniques d'anàlisi de dades, la formulació de preguntes i hipòtesis i l'obtenció de conclusions útils per al negoci.

Objectius específics

•  Conèixer i estar en condicions d'aplicar les tècniques i les eines d'anàlisi de dades fonamentals.
  • Saber utilitzar, programar i parametritzar com analista eines d'estadística avançada aplicades a casos d'usos de negoci.

Perfils

L'espai de coneixement i aplicació de la intel·ligència de negoci i l'anàlisi de dades és, per definició, un àmbit híbrid en el qual conviuen perfils d'entrada i de sortida molt diferents. També és molt diversa l'organització de les competències i les responsabilitats sobre intel·ligència de negoci dins de les empreses i les organitzacions de tota mena.

El curs Anàlisi Estadística i Programació amb R està dissenyat, especialment, per estudiants o professionals de formació tant tècnica com no tècnica que requereixin una formació introductòria, pràctica i aplicada a l'anàlisi de dades en l'àmbit empresarial.

Als professionals amb perfil tecnològic (enginyeria informàtica, telecomunicació o altres) o amb experiència professional en projectes se'ls recomana accedir directament al màster d'Intel·ligència de Negoci i Big Data Analytics, o a qualsevol dels seus programes derivats.

Competències

El programa està preparat per al desenvolupament de capacitats pràctiques d'ús de sistemes d'intel·ligència de negoci i dades massives, dins d'un marc conceptual propi basat en les bones pràctiques i el coneixement científic.

El disseny d'aquesta titulació pròpia segueix les recomanacions i metodologia de l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES) i per tant es basa en l'adquisició de competències per al treball professional en empreses privades i organitzacions públiques.

Per conèixer detalladament les competències que s'adquireixen, recomanem la lectura dels apartats «Objectius» i «Programa acadèmic».

A qui es dirigeix

Aquesta formació es dirigeix a perfils no tècnics o tècnics que encara no posseeixen els coneixements, les habilitats i les competències bàsiques relacionades amb l'anàlisi de dades.

Pot resultar especialment interessant per a professionals que procedeixen dels àmbits següents:

• Departaments de control de gestió en l'àrea economico-financera, de màrqueting i vendes i d'altres.
  • Centres de competències d'intel·ligència de negoci o departaments especialitzats en anàlisi de dades.
  • Departaments d'organització i sistemes i tecnologies de la informació.
  • Consultors i implantadors de programari estàndard d'intel·ligència de negoci, tant de perfil de negoci com de perfil tecnològic.

A causa de l'evolució del sector i les empreses, és freqüent que facin el nostre programa professionals amb diferents nivells d'experiència que necessiten reorientar la seva carrera professional.

Sortides professionals

L'objectiu del curs Anàlisi Estadística i Programació amb R és proporcionar els principis essencials per a que els professionals que ho necessitin s'iniciïn en l'àmbit de l'anàlisi de dades, dins del marc formatiu que compren el màster d'Intel·ligència de Negoci i Big Data Analytics. En concret, entre els principis mencionats, el curs es centrarà en l'anàlisi estadístic.

Els programes d'intel·ligència de negoci i anàlisi de dades de la UOC tenen com a finalitat la capacitació de professionals «tot terreny» mitjançant la formació en anàlisi i solució de problemes de negoci, estadística avançada, mineria de dades i disseny i construcció de sistemes d'informació de business intelligence, per a treballar en diferents departaments d'empreses i organitzacions o en centres de competències transversals.

Aquest curs dona resposta a les següents sortides professionals:

• Analistes de dades en departaments de control de gestió o altres departaments de l'empresa, especialment en l'àrea de màrqueting i vendes i en les àrees de producció i operacions.
  • Responsables, caps de projecte o analistes de sistemes d'informació de business intelligence en departaments d'informàtica o tècnics i analistes d'empreses que han adquirit aquesta classe de sistemes o estan a punt de fer-ho.
  • Consultors i implantadors de sistemes d'intel·ligència de negoci i big data en empreses de serveis.
  • Arquitectes de dades, que dissenyen i construeixen la plataforma de dades per a projectes d'intel·ligència de dades i/o big data.
  • Emprenedors que volen crear negocis basats en la creació o la implantació de sistemes especialitzats d'intel·ligència de negoci o d'algun dels seus components, així com productes i/o serveis basats en dades.
  • Professionals de qualsevol àmbit que estiguin interessats a incorporar l'anàlisi de dades en el treball del dia a dia.

La UOC disposa d'una borsa de treball i acords amb empreses per fer pràctiques voluntàries.

Matrícula oberta:
últims dies

Fracciona el pagament en quotes

Introdueix un número d'entre 8 i 11 dígits.

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització