Anàlisi Estadística i Programació amb R

Curs

Objectius

D'acord amb les tendències actuals en formació universitària i amb l'experiència de la UOC en programes virtuals, els objectius del curs es dirigeixen a l'adquisició de competències professionals de caràcter pràctic, principalment mitjançant l'ús de casos de negoci, mètodes i eines de treball, dins del rigor i el marc científic d'un programa universitari.

Perfils

L'espai de coneixement i aplicació de la intel·ligència de negoci i l'anàlisi de dades és, per definició, un àmbit híbrid en el qual conviuen perfils d'entrada i de sortida molt diferents. També és molt diversa l'organització de les competències i responsabilitats sobre intel·ligència de negoci dins de les empreses i organitzacions de tot tipus.

Aquest curs està dissenyat especialment per a estudiants o professionals de formació tècnica o no tècnica que requereixen una formació introductòria, pràctica i aplicada a l'anàlisi de dades en l'àmbit empresarial.

Als professionals amb perfil tecnològic (informàtica o altres enginyeries) o experiència professional en projectes se'ls recomana accedir al màster d'Intel·ligència de Negoci i Big Data Analytics, o a qualsevol dels seus programes derivats.

Competències

El programa està preparat per al desenvolupament de capacitats pràctiques bàsiques en l'àmbit de l'anàlisi de dades, dins d'un marc conceptual propi basat en les bones pràctiques i el coneixement científic.

El disseny d'aquesta titulació pròpia segueix les recomanacions i la metodologia de l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES) i, per tant, es basa en l'adquisició de competències per al treball professional en empreses privades i organitzacions públiques.

Al llarg del programa les competències que s'adquireixen són:

• Adquirir i estar en condicions d'implantar una mentalitat crítica i analítica dins de l'empresa mitjançant els mètodes i les tècniques d'anàlisi de dades, la formulació de preguntes i d'hipòtesis i l'obtenció de conclusions útils per al negoci.
  • Conèixer i estar en condicions d'aplicar tècniques d'anàlisi de dades fonamentals.
  • Saber utilitzar, programar i parametritzar eines d'estadística per a entendre el rendiment passat d'una organització.

A qui es dirigeix

Aquest curs es dirigeix a perfils d'entrada no tècnics o tècnics que no tenen encara unes habilitats bàsiques en l'àmbit de l'anàlisi de dades.

Pot ser especialment interessant per a professionals que procedeixen dels àmbits següents:

• Departaments de control de gestió en l'àrea econòmica financera, de màrqueting i vendes, i altres.
  • Centres de competències d'intel·ligència de negoci o departaments especialitzats en anàlisi de dades.
  • Departaments d'organització i sistemes i tecnologies de la informació.
  • Consultors i implantadors de programari estàndard d'intel·ligència de negoci, tant de perfil de negoci com de perfil tecnològic.

A causa de l'evolució del sector i de les empreses, és freqüent que facin el nostre programa professionals amb diferents nivells d'experiència que necessiten reorientar la seva carrera professional.

Sortides professionals

L'objectiu del curs és proporcionar els fonaments de la formació "tot terreny" que necessita un professional que vol dirigir la seva carrera a l'àmbit de business intelligence i big data. Aquests fonaments es centren en l'estadística, les bases de dades relacionals i la visualització de dades.

Aquesta especialització dona resposta a les següents sortides professionals:

• Analistes de dades en departaments de control de gestió o altres departaments de l'empresa, especialment en l'àrea de màrqueting i vendes i en les àrees de producció i operacions.
  • Emprenedors que necessiten millorar la presa de decisions fonamentades en dades.
  • Consultors que volen dirigir la seva carrera professional cap a l'àmbit d'intel·ligència de negoci i big data a empreses de serveis.
  • Professionals de qualsevol àmbit que necessiten incorporar l'anàlisi de dades en el treball del dia a dia.

La UOC disposa d'una borsa de treball i acords amb empreses per a fer pràctiques voluntàries.

20% dte. matrícula anticipada

Matrícula anticipada

20% de descompte per matrícula anticipada si et matricules fins al 17 de desembre inclòs

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització