Curs de Com escriure un guió fantàstic (UOC, Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya)

Professor responsable de l'assignatura

Daniel Aranda

Doctor en Comunicació Audiovisual (URL), professor dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC. Investigador del grup GAME, va ser responsable científic del projecte Transformem l'oci digital (Pla Avança) i és coinvestigador principal del projecte Cultura lúdica, competència digital i aprenentatges. Investiga les pràctiques culturals i dinàmiques socials relacionades amb l'oci i l'entreteniment digital de joves i adults. És coautor de Guion audiovisual (2006), Fanáticos: la cultura fan (2013) i Análisis del juego, el jugador y el sistema lúdico (2015). Construir un buen guion audiovisual (2016) i coeditor de Game & Play. Diseño y análisis del juego, el jugador y el sistema lúdico (2015).

Professora col·laboradora

Helena Mas Rodríguez

Llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra (especialitat de guió de ficció) i en Literatura Comparada per la Universitat de Barcelona, on també obté el títol de màster oficial en el Departament de Filologia Anglesa i Alemanya. Ha combinat durant més de quinze anys els seus treballs de guionista en diversos mitjans de comunicació amb la docència, com ara en el postgrau de Guió de l'IL3-UB o l'assignatura Narrativa interactiva (UOC). El 2009 va rebre una subvenció del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts per adaptar Ulysses de James Joyce a la Barcelona contemporània, i el 2013 una beca del Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD) per investigar l'adaptació a les narratives transmèdia a la Filmuniversität Babelsberg Konrad Wolf d'Alemanya, la seva residència actual. També és autora del llibre ¿Cómo adaptar una novela gótica al cine? on escriu sobre una dels seves novel·les favorites, Dràcula de Bram Stoker.

Fracciona en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i relativa a productes, serveis i activitats promocionals de la UOC

La UOC, quarta millor universitat d'Espanya  segons el Young University Rankings del Times Higher Education

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.