Curs de Com escriure un guió fantàstic (UOC, Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya)

Objectius
Amb l'estudi dels materials didàctics d'aquesta assignatura, es pretén que l'estudiant aconsegueixi els objectius generals següents:
  • Saber analitzar obres audiovisuals del gènere fantàstic des de les característiques pròpies de la narració cinematogràfica.
  • Conèixer els elements dramàtics que conformen el gènere fantàstic i saber-los portar a la pràctica en l'escriptura cinematogràfica.
  • Identificar les necessitats i els gustos de l'espectador i crear històries d'acord amb aquests.
  • Aprofundir en els coneixements previs del gènere de terror i la ciència-ficció, i escriure una història a partir d'aquests.
Perfils
Estudiants de comunicació i cinema. Escriptors, guionistes. Professionals del món del cinema, la televisió i el teatre.
Competències

Cada repte et permetrà desenvolupar les competències següents:
Repte 1.1. Mons possibles i El viatge de l'heroi

• Reconèixer l'estructura clàssica del guió cinematogràfic.
  • Exposar i valorar les diferents tipologies i models existents del guió de gènere.
  • Aplicar els recursos bàsics que estructuren el plantejament d'una història i les fórmules dramàtiques del guió de gènere.
  • Identificar els elements dramàtics necessaris per a la redacció de guions de gènere.
  • Aprofundir en els recursos bàsics que estructuren el viatge de l'heroi.
  • Identificar les claus del món fantàstic.
  • Reconèixer les tècniques de generació de mons fantàstics.
  • Reflexionar sobre la construcció de mons possibles.

Repte 1.2. L'Estrella de la Mort no es va construir en un dia

• Identificar els elements dramàtics necessaris per a la redacció de guions audiovisuals.
  • Aplicar els recursos bàsics que estructuren el plantejament d'una història i les seves fórmules dramàtiques.
  • Identificar les microestructures del gènere.

Repte 2. Freddy ve a per tu

• Generar un storyline de gènere de terror.
  • Desenvolupar la capacitat d'anàlisi de monstres, personatges principals i secundaris.
  • Identificar els arcs de transformació.
  • Reconèixer i analitzar l'evolució del monstre.
  • Identificar els personatges secundaris i el seu rol en la trama.
  • Definir els recursos necessaris per a la creació i reflexió sobre els personatges secundaris.

Repte 3. El desenllaç

• Crear un argument de gènere.
A qui es dirigeix
Guionista de cine, televisión, teatro de género fantástico.

10% dte. matrícula anticipada

Fracciona en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i relativa a productes, serveis i activitats promocionals de la UOC

La UOC, segona millor universitat d'Espanya  segons el Young University Rankings del Times Higher Education

Matrícula anticipada

10% de descompte si et matricules fins al 6 de juliol inclòs

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització.