Grau de Comunicació

Objectius

Els objectius d'aprenentatge que planteja el grau de Comunicació són els següents:

• Obtenir coneixements sobre les tècniques de cerca, selecció i recollida d'informació, i la capacitat per a examinar i analitzar fonts i documents.
  • Obtenir coneixements teòrics i històrics sobre les diferents formes, tendències i manifestacions de la comunicació.
  • Adquirir coneixements sobre el context social, econòmic i estructural de les indústries culturals i comunicatives.
  • Desenvolupar i consolidar la capacitat crítica, analítica i reflexiva.
  • Adquirir coneixements sobre la legislació vigent en matèria de comunicació.
  • Obtenir la capacitat per a generar, gestionar i produir continguts en diferents mitjans i suports comunicatius (escrits, audiovisuals i digitals).
  • Adquirir la capacitat per a elaborar, dissenyar i planificar accions i missatges comunicatius adequats per a diferents objectius estratègics (expressius, persuasius o informatius).
  • Desenvolupar la capacitat creativa i l'esperit emprenedor.
  • Desenvolupar la capacitat per a treballar en equip i desenvolupar el lideratge personal.
  • Desenvolupar i consolidar el domini de les noves tecnologies de la informació (TIC), com també la capacitat per a innovar i adaptar-se als canvis constants en un món globalitzat.
  • Adquirir habilitats d'aprenentatge que permetin continuar la formació de manera autònoma.
Perfil professional

El grau de Comunicació s'adreça a estudiants i/o professionals que aspiren a dedicar-se a la comunicació en algun dels seus múltiples vessants: els mitjans de comunicació, les empreses consultores de relacions públiques, els departaments de màrqueting, les productores audiovisuals, les agències de publicitat, les centrals de mitjans, la comunicació digital i les xarxes socials, les indústries culturals o els gabinets de comunicació, entre d'altres.

Aquest programa també s'adreça a professionals que ja treballen en l'àmbit de la comunicació, amb una mentalitat creativa i innovadora, que volen actualitzar i innovar les seves aptituds, i alhora adaptar-se a les noves tecnologies de la informació i la comunicació, en especial la comunicació persuasiva i informativa a les xarxes socials i entorns digitals

El grau ofereix una formació de caràcter general, que es combina amb la possibilitat d'especialització mitjançant quatre mencions d'assignatures optatives:

• Menció de Comunicació audiovisual
  • Menció de Comunicació corporativa i relacions públiques
  • Menció de Periodisme
  • Menció de Publicitat
Competències

Competències transversals

• Capacitat per a treballar en equip.
  • Capacitat d'anàlisi crítica i interpretació de l'entorn.
  • Capacitat de creativitat i innovació.
  • Capacitat de lideratge.
  • Capacitat per a aprendre i actualitzar-se permanentment.
  • Capacitat per a pensar estratègicament.
  • Capacitat de comunicació interpersonal.
  • Capacitat emprenedora.

Competències específiques comunes

• Capacitat per a la cerca, la gestió i l'ús de la informació.
  • Coneixement del mercat i de l'entorn professional.
  • Coneixement dels processos i les funcions de les organitzacions del món empresarial i institucional.
  • Capacitat d'anàlisi crítica del context social i de les estructures de les indústries culturals i comunicatives.
  • Capacitat per a comunicar-se de forma oral, escrita i audiovisual (promoció, informació, creació, persuasió, negociació).
  • Ús i aplicació de tècniques i llenguatges propis dels diferents mitjans de comunicació.
  • Capacitat d'adaptació als llenguatges específics dels diferents mitjans i suports segons els públics objectius.
  • Coneixement de totes les fases de producció i d'explotació del producte audiovisual, com també dels mitjans tècnics implicats.
  • Capacitat per a identificar possibilitats d'aplicació d'eines i tecnologies de productes, serveis i projectes de comunicació.
  • Capacitat per a identificar els recursos materials i humans necessaris per a un projecte.
  • Capacitat per a idear, planificar, executar i avaluar projectes comunicatius.
  • Capacitat per a editar continguts multimèdia.
  • Capacitat per a construir guions i documents de treball en formats formalitzats per a la indústria del sector.
  • Capacitat per a aplicar les normatives legals que afecten el sector de la comunicació.
  • Capacitat per a interpretar plans de màrqueting i comunicació.
  • Capacitat per a executar pressupostos.
  • Capacitat per a exercir la professió d'acord amb els principis ètics i el codi deontològic.

Competències pròpies de la UOC

• L'ús i l'aplicació de les TIC en l'àmbit acadèmic i professional.
  • La comunicació en una llengua estrangera (anglès).

Fins al 8% de dte. per matrícula anticipada
Fracciona el pagament en quotes

Sol·licita l'accés

Envia les teves dades i rebràs informació d'aquest programa i relativa a productes, serveis i activitats promocionals de la UOC

La UOC, segona millor universitat d'Espanya  segons el Young University Rankings del Times Higher Education

Formem part de:

Ischools

Matrícula anticipada fins al 8% dte.

Fins al 15 de desembre en graus i màsters universitaris

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu grau o màster universitari, informa-te'n

Sessió informativa

rePENSAR