Per a obtenir la titulació de Màster Universitari en Història Contemporània i Món Actual, l'estudiant ha de superar 60 crèdits ECTS, que s'imparteixen de manera paral·lela en dues modalitats: virtual i semipresencial. Es tracta d'un sol màster; per tant, totes dues modalitats tenen la mateixa proposta formativa, estructura, matèries, assignatures, programa i professorat. La modalitat virtual s'imparteix totalment en línia i es porta a terme a les aules del Campus Virtual de la UOC. La modalitat semipresencial s'imparteix a les aules de la UB i fins a un 30% al Campus Virtual de la UOC, que també funciona com a suport a la publicació dels recursos d'aprenentatge complementaris.

Els 60 ECTS es distribueixen entre la totalitat de les matèries integrades en el pla d'estudis que condueix a l'obtenció del títol universitari oficial, segons el nombre d'hores de treball que l'estudiant hagi dedicat per a la realització i acreditació d'aquestes matèries.

Totes les assignatures tenen un professor coordinador o responsable que garanteix la coherència i la qualitat de la docència, sigui quina sigui la modalitat en què s'imparteix l'assignatura.

Tipus de matèria Crèdits
Obligatòries 15
Optatives 30
Treball final de màster 15
Total 60

Assignatures

PeríodeAssignaturesCrèditsTotal
  • Els arxius de la contemporaneïtat
  • La història contemporània: problemes d'interpretació
  • Debats del món contemporani
  • Configuració i processos de formació en la societat contemporània: Catalunya com a model
  • Història i Memòria/s de la contemporaneïtat
  • Ordre -o desordre- en el sistema internacional contemporani
  • Història de la cultura contemporània
  • Conflictes polítics i guerres civils: la violència a la Catalunya contemporània
  • Pràctiques externes

• Les relacions de poder després de la Guerra Freda
  • Auge i crisi de la modernitat (1870-1914)
  • Innovació tecnològica i canvi social al segle XX
  • Identitats de gènere, presències i protagonismes de les dones en el món contemporani
  • Règim i oposició durant la dictadura franquista
  • Transicions, dictadura i democràcia: el model espanyol
  • Treball final de màster

Durada

El màster universitari d'Història contemporània i món actual es pot cursar, amb dedicació a temps complet, en un any lectiu (dos semestres).

Recursos per l'aprenentatge

Els estudiants del màster tenen a la seva disposició els recursos d'aprenentatge necessaris per a aconseguir cada una de les competències definides en el programa del màster. Aquest material inclou una àmplia tipologia de suports i recursos: materials creats específicament per al màster, articles, articles de revistes, llibres, bases de dades... El format del material és, en cada moment, el més adequat per a assolir els objectius i les competències establertes.

Cada assignatura disposa de recursos d'aprenentatge actualitzats i d'aportacions dels principals autors de cada àmbit de coneixement.

Reconeixement de crèdits

El reconeixement de crèdits consisteix a incorporar a l'expedient d'un ensenyament oficial crèdits que computen que han estat obtinguts prèviament mitjançant la formació o l'experiència professional. Això es regula a les Normes per al reconeixement i per a la transferència de crèdits en els ensenyaments de màster universitari de la UB.

Juntament amb:

logo-ub