Màster

Data: 17 octubre 2018

Títol: Cinema Fantàstic i Ficció Contemporània (UOC, Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya)

Idioma: castellà

Assistim al Big Bang del gènere fantàstic en totes les seves expressions. Des de la literatura fins als videojocs, passant per les sèries de televisió i el cinema, les històries sobre altres mons i realitats més enllà de la nostra, l'evocació de misteris naturals o artificials o els relats farcits de personatges foscos són omnipresents. La capacitat per a l'evasió i la reflexió del fantàstic, la seva creativitat intrínseca i el seu innegable atractiu per a una audiència universal fan que el gènere un valor segur dins de les indústries culturals. El fantàstic és una de l'expressions més consolidades del passat, present i futur del cinema i altres continguts audiovisuals, tant en termes creatius com a industrials. El fantàstic és cultura, creativitat i indústria.

En aquest context es requereixen professionals que dominin les claus d'un gènere que s'assenta en uns codis molt definits, però que és capaç de reinventar-se cíclicament per no deixar de sorprendre, espantar, emocionar i, en definitiva, entusiasmar a l'espectador.

El màster neix de la col·laboració de la UOC i el Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, un dels esdeveniments cinematogràfics més importants d'Europa, el prestigi del qual com a festival competitiu especialitzat ha estat certificat internacionalment per la FIAPF (Federació Internacional d'Associacions de Productors Cinematogràfics) i per l'Acadèmia de les Ciències i Arts cinematogràfiques de Hollywood, que l'ha designat festival qualificat per als seus premis Oscar®.

Amb aquest màster la UOC i el Sitges - Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya aposten per formar professionals altament qualificats, amb coneixements específics sobre la branca de més transcendència dins del mercat i la cultura audiovisual actual.

Els estudiants del Màster en Cinema Fantàstic i ficció contemporània UOC-Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya coneixeran en profunditat les claus històriques, culturals i estètiques del cinema i les arts audiovisuals de gènere fantàstic i afins, descobriran les possibilitats existents per a la innovació en el gènere i desenvoluparan la capacitat de generar noves idees i projectes per a cinema i altres mitjans audiovisuals, tenint en compte les particularitats expressives, creatives i industrials del gènere.

El màster desenvolupa també la capacitat de plantejar guions i dissenyar la preproducció d'un producte cinematogràfic i proporciona coneixements sobre l'organització de la producció, el desenvolupament i la comercialització de productes de gènere des d'una perspectiva executiva.

Finalment, l'estudiant adquirirà coneixement sòlid de les particularitats del mercat del gènere aplicat a l'activitat de la distribució i a la trajectòria en festivals, així com la capacitat de detectar oportunitats de disseny i programació d'esdeveniments i formes alternatives d'exhibició de cinema i altres formes audiovisuals.

Pròxima matrícula

Per als cursos que inicien docència al febrer i març

Juny
Per als cursos que inicien docència el mes de setembre i octubre

Telèfon fixEx.: 932532300
Telèfon mòbilEx.: 123456789

Matrícula anticipada

Matrícula anticipada 20% dte.
A partir del 30 de novembre

Pots fraccionar en quotes el pagament del teu màster, postgrau o especialització

Telèfon fixEx.: 932532300
Telèfon mòbilEx.: 123456789