Tecnologies socials de la comunicació

Assignatura

Presentació

Aquesta assignatura està estretament vinculada a l'àmbit dels estudiants i els professionals de la psicologia.

Duració: 75 hores

Inici: 21 febrer 2018

Objectius i competències

Els objectius de l'assignatura són:

1. Entendre l'especificitat que comporta la transmissió cultural en l'era digital en comparació d'altres moments històrics de la humanitat.
  2. Entendre la importància de les pràctiques comunicatives en la creació, manteniment i canvi de la realitat social, d'acord amb l'anàlisi psicosocial.
  3. Comprendre el fenomen de la comunicació mitjançant les perspectives discursives i l'anàlisi de la conversa.
  4. Establir la importància de les tecnologies de la informació i la comunicació en l'anomenada societat del coneixement per a la construcció de noves realitats i noves formes de comunicació.

Les competències de l'assignatura són:

1. Capacitat per a identificar els principis i processos bàsics de tot procés comunicatiu, i també les seves dimensions més rellevants.
  2. Capacitat per a analitzar diferents pràctiques comunicatives i de reconèixer els seus efectes en la creació, manteniment i transformació de la realitat social i cultural dels individus, grups i comunitats.
  3. Capacitat per a considerar i posar en relació conceptes, models i posicions teòriques diferents en relació amb l'explicació dels processos comunicatius.
  4. Capacitat per a identificar l'especificitat de la comunicació i de la transmissió cultural en l'era digital i poder-la comparar amb altres moments històrics de la humanitat.

Continguts

Atenció: la relació entre autors i mòduls és incorrecte en els materials. A continuació, la trobareu corregida.

Mòdul didàctic 1
El temps de transmissió
Régis Debray

1. El temps de transmissió

Mòdul didàctic 2
Tradició oral, tradició escrita i era digital
Blai Guarné Cabello

1. Comunicació i pensament
  2. Comunicació i oralitat
  3. Comunicació i escriptura
  4. Comunicació i Entorn

Mòdul didàctic 3
Mitjans de comunicació de masses
Daniel López Gómez

1. Comunicació de masses i mitjans de comunicació
  2. Els Estudis Culturals: el consum com a pràctica productiva

Mòdul didàctic 4
Les TIC i el fet comunicatiu
Israel Rodríguez Giralt

1. Les TIC i el fet comunicatiu
  2. Cinc regles de la virtualitat

Materials

A l'espai d'activitats de l'aula us proposarem una sèrie de lectures i materials que us ajudaran a realitzar les activitats d'avaluació continuada.

Requisits previs

Info previa: Aquesta és una assignatura transdisciplinar i molt vinculada a les ciències socials i les ciències de la comunicació. Es treballen competències vinculades a la lectura i discussió crítica de textos i es treballa especialment l'anàlisi de casos quotidians relacionats amb les tecnologies de la comunicació.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Brígida Cristina Maestres Useche

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 160,00 €