Comunicació i relacions interpersonals

Assignatura

Presentació

Comunicació i Relacions interpersonals és una assignatura on analitzarem la comunicació humana i específicament les interaccions comunicatives no com simples expressions de processos intrapsíquics o socials sinó com fenòmens amb característiques pròpies.

Duració: 75 hores

Inici: 20 setembre 2017

En aquest assignatura focalitzarem l’atenció en la interacció, com s’organitza i què produeix. De fet, us proposarem pensar fenòmens com la identitat, la memòria o fins i tot la malaltia mental com productes de formes concretes d’organització de la interacció comunicativa. La comunicació interpersonal és un aspecte essencial de les nostres vides que està constantment present en totes les esferes de l’activitat humana, quan ens relacionem amb altres però també quan ho fem amb nosaltres mateixos Aquesta assignatura té com objectiu donar eines a l’estudiant de psicologia per a que entengui aquest procés en la seva complexitat.

Objectius i competències

1. Analitzar i sintetitzar
  2. Considerar diferents perspectives sobre els temes o problemes en els que traballi, avaluar-los críticament, fundamentar les conclusions i prendre decisions.
  3. Interpretar el contingut i l’abast de la informació rebuda o sol·licitada, oralment o per escrit, i el seu tractament en funció del tipus de fet del que es tracti.
  4. Ser sensible a les necessitats i expectatives dels altres, als contextos i a la influència que tenen sobre les persones.
  5. Realitzar judicis i valoracions critiques argumentades.
  6. Reconeixer, comprendre i respectar la complexitat de la diversitat multicultural.
  7. Aconseguir les condicions necesàries per a establir una bona relació d’ajuda i suport.
  8. Analitzar les demandes i les necessitats de persones, grups u organitzacions en diferents contextos.
  9. Reflexionar sobre l’impacte de l’objete d’estudi de la psicologia sobre les explicacions teòriques i les metodologies utilitzades.
  10. Aplicar tècniques per recollir informació sobre l’estudi del funcionament dels individus, grups i/o organitzacions.
  11. Identificar els principis i processos bàsics de tot el procès comunicatiu, així com de les seves dimensions més rellevants.

• Teories de la comunicació humana.
  • Pragmàtica de la comunicació interpersonal.
  • Comunicació no verbal.
  • Perspectiva sistèmica.
  • Interaccionisme simbòlic.
  • Metodologies d'anàlisi de la comunicació humana.

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i en format web.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Nizaiá Cassián Yde

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 159,00 €