Xarxes i aplicacions Internet

Assignatura

Presentació

En aquesta assignatura es presenten els conceptes bàsics de les xarxes d'ordinadors i es descriuen a bastament els principis de funcionament i les aplicacions característiques de la xarxa Internet, tot fent un èmfasi especial en el Web.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

En aquesta assignatura també s'inclouen les xarxes multimèdia i els principis bàsic de seguretat en les aplicacions Internet.

Objectius i competències

Els objectius de l'assignatura són:

1. Adquirir una visió general de les xarxes d'ordinadors i Internet.
  2. Conèixer el funcionament bàsic de diferents aplicacions en xarxa com ara el Web, el correu electrònic i el servei de noms.
  3. Estudiar els aspectes bàsics de l'arquitectura web.
  4. Conèixer diferents mecanismes de comunicació per a aplicacions en xarxa.
  5. Entendre el funcionament de les aplicacions multimèdia.
  6. Introduir-se en els principis de la seguretat en les aplicacions Internet.

Les competències de l'assignatura són:

1. Capacitat per a analitzar l'arquitectura i l'organització dels sistemes i les aplicacions informàtiques en xarxa.
  2. Coneixement de les tecnologies de comunicacions actuals i emergents i aptesa per a saber-les aplicar convenientment per a dissenyar i desenvolupar solucions basades en sistemes i tecnologies de la informació.
  3. Capacitat per a administrar i gestionar els sistemes operatius i les comunicacions d'una xarxa d'ordinadors.

• Xarxes d'ordinadors i Internet
  • Aplicacions Internet
  • Xarxes multimèdia
  • Principis de la seguretat en les aplicacions Internet

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i en format web i un llibre manual.

Requisits previs

D'una banda, es recomana haver superat Sistemes operatius i Disseny i programació orientada a l'objecte (ja que les pràctiques es fan en java). De l'altra, es recomana haver superat les assignatures d'anglès perquè el material de referència així com part del material de l'assignatura està en anglès.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Joan Manuel Marquès Puig

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 332,00 €