Presentació

Aquesta assignatura és una introducció a l'anàlisi de circuits analògics. Té un enfocament teoricopràctic.

Duració: 150 hores

Inici: 21 febrer 2018

Objectius i competències

Els objectius d'aquesta assignatura són:

1. Assolir una visió general de l'electrònica analògica.
  2. Introduir-se en el treball del domini freqüencial.

Les competències d'aquesta assignatura són:

1. Capacitat d'analitzar un circuit mitjançant les lleis que regeixen un circuit analògic.
  2. Capacitat de comprendre com es comporten en un circuit una resistència, un condensador, una bobina i un díode.
  3. Capacitat d'analitzar un circuit en domini del temps.
  4. Capacitat d'analitzar un circuit en domini freqüencial mitjançant la transformada de Laplace.
  5. Capacitat d'analitzar un circuit de corrent altern amb les tècniques pròpies d'aquests tipus de circuits.
  6. Capacitat de predir el comportament d'un circuit davant de diversos tipus de senyal d'entrada.
  7. Capacitat d'implementar circuits electrònics en la pràctica, treballant amb components i aparells de mesura reals.
  8. Capacitat de dur a terme correctament mesures de resistència, tensió i corrent sobre circuits electrònics reals, seguint els procediments de mesura definits per a això.
  9. Coneixement de l'ús d'un generador de funcions estàndard.
  10. Capacitat d'utilitzar un oscil·loscopi per a veure i analitzar els senyals en el domini temporal.

• Circuits elèctrics
  • Circuits RLC
  • Circuits dinàmics
  • Circuits en corrent altern
  • Filtratge analògic

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten de programari en línia, ginys (gadgets) i apunts en suport paper.

Requisits previs

Per al seguiment de la assignatura, és recomanable tenir coneixements bàsics de matemàtiques.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Germán Cobo Rodríguez

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 332,00 €