Presentació

Els sistemes encastats són cada dia més presents en les nostres vides. Des dels dispositius de xarxa als sistemes de control industrial, un ampli ventall de dispositius constitueixen el que coneixem com a Sistema Encastat. En aquesta assignatura es vol donar una visió general d'aquests sistemes. Partirem de la seva definició i ens endinsarem en els seus àmbits d'aplicació.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

S'aprofundirà en el coneixement dels components hardware que constitueixen aquests sistemes, coneixerem els seus models de programació i les particularitats que condicionen el desenvolupament d'aplicacions per a sistemes encastats.

L'objectiu principal de l'assignatura és que l'estudiant aprengui les tècniques bàsiques de programació d'un sistema encastat, tingui un coneixement bàsic de l'arquitectura hardware que els composa i adquireixi habilitats per a treballar amb aquesta mena de dispositius.

Objectius i competències

1. Conèixer les aplicacions i metodologia de desenvolupament dels sistemes encastats.
  2. Conèixer l'arquitectura hardware d'un sistema encastat.
  3. Conèixer els models de programació d'un sistema encastat.
  4. Saber desenvolupar una aplicació bàsica que faci ús de les funcionalitats mínimes d'un sistema encastat.
  5. Conèixer les eines més utilitzades per a desenvolupar i avaluar una aplicació per a un sistema encastat.

• Introducció als sistemes encastats
  • El hardware d'un sistema encastat
  • El software i models de programació d'un sistema encastat
  • Sistemes operatius per a sistemes encastats
  • Eines de testeig i avaluació de sistemes encastats

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i en format web.

Requisits previs

Abans de cursar aquesta assignatura es requereixen coneixements de:

• Sistemes operatius (conceptes bàsics)
  • Programació bàsica ( a l'assignatura es treballa amb el llenguatge NesC. NesC és llenguatge C encapsulat en components)
  • Fonaments de computadors (components bàsics d'electrònica digital i fonaments de computadors bàsics)

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Pere Tuset Peiró

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 332,00 €