Sistemes distribuïts

Assignatura

Presentació

Aquesta assignatura està bàsicament enfocada a conèixer els principals conceptes relacionats amb els sistemes i les aplicacions distribuïdes a escala Internet.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

Les aplicacions distribuïdes són sistemes formats per uns quants o molts ordinadors interconnectats en una xarxa i amb processos que interaccionen entre si d'una manera complexa, i que comparteixen recursos i serveis.

Objectius i competències

Els objectius d'aquesta assignatura són:

1. Conèixer els models d'organització de blocs d'un sistema o aplicació distribuïda i la relació entre aquests models.
  2. Comprendre les dificultats i els avantatges que es poden obtenir d'explotar les "aparents" debilitats de la distribució.
  3. Conèixer els aspectes i algorismes fonamentals sobre aspectes com el temps, la coordinació, el consens i la replicació en sistemes distribuïts.
  4. Conèixer els aspectes principals d'algunes aplicacions distribuïdes populars.

Les competències d'aquesta assignatura són:

1. Capacitat per a analitzar l'estructura i l'organització dels sistemes informàtics i les aplicacions informàtiques en xarxa.
  2. Coneixement de les tecnologies de la comunicació actuals i emergents i capacitat d'aplicar-les de manera convenient per a dissenyar i desenvolupar solucions basades en sistemes i tecnologies de la informació.
  3. Capacitat per a aplicar les tècniques específiques de tractament, emmagatzematge i administració de dades.
  4. Capacitat per a proposar i avaluar diferents alternatives tecnològiques per a resoldre un problema concret.

• Introducció i conceptes generals
  • Fonaments de sistemes distribuïts
  • Programari intermediari (middleware) i casos d'ús

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper.

Requisits previs

Per al seguiment de l'assignatura, és recomanable tenir coneixements bàsics de xarxes i aplicacions d'Internet, sistemes operatius, i disseny i programació orientada a objectes (ja que les pràctiques es fan en Java). El material de referència i una part del material de l'assignatura estan escrits en anglès, per la qual cosa també es recomana tenir coneixements bàsics d'anglès.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Joan Manuel Marquès Puig

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 332,00 €