Programació

Assignatura

Presentació

Si bé els ordinadors resulten útils per a una gran diversitat de tasques, val a dir que, darrere de qualsevol servei que una màquina ofereix, hi ha un programa que determina, des de com ha de comunicar-se amb l'usuari, fins a quin conjunt de còmputs calen per a oferir aquesta funcionalitat.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

Els àmbits d'acció de la informàtica i de la programació s'amplien constantment, tant per la popularització del seu ús, com per la seva aplicació (pensem, per exemple, en l'espectacular evolució dels efectes especials en els telefilms). D'altra banda, arran de l'evolució a la baixa dels preus de línies de comunicació i ordinadors personals (alhora que el seu rendiment millora contínuament), molts usuaris es plantegen canviar el seu paper d'espectador cap al de productor, la qual cosa pot aconseguir-se si s'adquireixen els coneixements necessaris sobre les màquines, la informació i les eines de programació adequades. La intenció d'aquesta assignatura és precisament oferir aquesta formació bàsica que permeti conèixer el funcionament dels sistemes informàtics.

Objectius i competències

Els objectius de l'assignatura són:

1. Conèixer i assimilar els conceptes fonamentals de l'algorísmia mitjançant l'aprenentatge i comprensió de la sintaxi i semàntica d'una notació algorísmica.
  2. Conèixer i assimilar els conceptes, els mètodes i les tècniques per a poder especificar a partir de l'enunciat d'un problema el comportament precís que haurà de tenir la solució, dissenyar-la i implementar-ne el programa corresponent.
  3. Veure l'aplicació d'esquemes -pel que fa als mètodes- com una tècnica eficient per a dissenyar algorismes, i veure també el disseny descendent com una forma idònia d'afrontar problemes complexos en dividir-los en un conjunt de subproblemes més senzills.
  4. Adquirir pràctica en l'aplicació dels conceptes anteriors en un entorn real de desenvolupament de programes.

Les competències de l'assignatura són:

1. Capacitat d'organitzar i gestionar la informació utilitzant tecnologies de bases de dades, llenguatges i models estàndards.
  2. Capacitat d'analitzar un problema en el nivell d'abstracció adequat a cada situació i aplicar les habilitats i coneixements adquirits per a abordar-lo i resoldre'l.

• Introducció a la programació
  • Introducció a l'algorísmica
  • Tractament seqüencial
  • Tipus estructurats de dades
  • Introducció a la metodologia de disseny descendent

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i en format web, un manual en suport paper i recursos en xarxa.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Xavier Baró Solé

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 332,00 €