Intel·ligència artificial

Assignatura

Presentació

La intel·ligència artificial cobreix els aspectes relacionats amb l'extracció de característiques, els models d'aprenentatge automàtic (supervisat i no supervisat) sobre un conjunt de dades, i els sistemes basats en agents.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

L'aprenentatge computacional és una de les àrees en què més recerca avançada es du a terme en els darrers anys i permet aplicacions com ara la conducció automàtica de vehicles, el diagnòstic automàtic de malalties, el reconeixement de cares i objectes genèrics, l'estudi de grans volums de dades i xarxes socials, i les aplicacions a la bioinformàtica o estudi del genoma. Aquesta assignatura dóna una visió general d'aquesta disciplina, se'n presenten els mètodes i les tècniques bàsics i se'n descriuen alguns exemples d'aplicació. S'aprèn com es formalitza un problema per a aplicar-hi els anomenats mètodes de cerca i trobar-hi una solució, i es descriuen alguns d'aquests mètodes de cerca. També s'estudien alguns mecanismes per a la representació del coneixement, necessaris per a incorporar a un sistema el coneixement sobre l'entorn d'aplicació.

Objectius i competències

1. Introduir-se en els conceptes fonamentals de la intelligència artificial.
  2. Aprendre que problemes aparentment molt diferents es poden formular de la mateixa manera.
  3. Conèixer alguns dels algorismes de resolució de problemes.
  4. Veure les dificultats de la representació del coneixement.
  5. Estudiar alguns dels formalismes de representació del coneixement existents.
  6. Descobrir la problemàtica de la representació del coneixement quan el coneixement és incomplet.

• Què és la intelligència artificial
  • Resolució de problemes i cerca
  • Sistemes basats en el coneixement
  • Incertesa i raonament aproximat
  • Annex: Lisp

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura són en suport paper.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Carles Ventura Royo

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 332,00 €