Iniciació a les matemàtiques per a l'enginyeria

Assignatura

Presentació

Dominar la matemàtica és imprescindible, tant pel que fa als continguts com a la metodologia, per a introduir-se en qualsevol disciplina de caràcter científic.

Duració: 150 hores

Inici: 21 febrer 2018

Per això, és necessari comprendre algunes de les tècniques i conceptes bàsics de l'àlgebra lineal i el càlcul (moltes vegades, ja tractats a secundària i batxillerat) abans d'afrontar els problemes habituals amb què un enginyer s'enfronta diàriament. La finalitat fonamental de l'assignatura consisteix, doncs, a adquirir la terminologia, les tècniques i els conceptes fonamentals de l'àlgebra i l'anàlisi matemàtica, i possibilitar l'ús pràctic dels conceptes matemàtics estudiats.

Objectius i competències

1. Conèixer la teoria bàsica de conjunts i, en particular, la del conjunt dels nombres.
  2. Aprendre a manipular polinomis i a resoldre equacions i inequacions.
  3. Ser capaços de manipular matrius, calcular determinants de matrius petites, i resoldre sistemes d'equacions lineals de dues i tres variables pel mètode de Gauss.
  4. Comprendre el concepte de funció real de variable real; conèixer les característiques de les famílies de funcions principals.
  5. Comprendre el concepte de límit i les seves propietats, i saber calcular límits aplicant les regles de càlcul principals.
  6. Comprendre el concepte de derivada i la seva interpretació geomètrica; conèixer-ne les propietats i saber calcular derivades a partir de les seves regles de càlcul.
  7. Aprendre a calcular primitives de les principals famílies de funcions.
  8. Saber aplicar tots els conceptes estudiats al plantejament i l'anàlisi de problemes pràctics.

• Bloc d'àlgebra
  • Bloc d'anàlisi

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i recursos en xarxa.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Teresa Sancho Vinuesa

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 332,00 €