Fonaments de la ciència de dades

Assignatura

Aquesta assignatura presenta un conjunt variat de conceptes fonamentals per a introduir-se al món de la ciència de les dades. Es busca una definició que contextualitzi l'àmbit i els seus conceptes habituals, així com les característiques d'un projecte de ciència de dades i el que significa participar-hi, tant en aspectes de procediment, com de qualitat, seguretat o ètica. En acabar l'assignatura l'estudiant tindrà una visió general del que significa treballar com a científic de dades.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

Objectius i competències

• Limitar una definició de ciència de dades
  • Entendre els conceptes habitualment usats i relacionats en el context de la ciència de dades.
  • Entendre el cicle de vida d'un projecte de ciència de dades.
  • Entendre la necessitat de posar en pràctica altres competències en treballar en el paper d'un científic de dades.
  • Entendre la problemàtica ètica en un projecte de ciència de dades.
  • Conèixer elements bàsics de la Gestió de Projectes en general, aplicats a l'àmbit de la ciència de dades.
  • Conèixer elements bàsics de la Gestió de la Seguretat, Qualitat i Governança en l'àmbit de la ciència de dades.

1. Definició i conceptes de ciència de dades
  2. Pensament analític
  3. Cicle de vida d'un projecte de ciència de dades (captura, pre-processament, anàlisi i visualització)
  4. Gestió de projectes
  5. Qualitat, governança i seguretat de les dades
  6. Ètica i privacitat

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 392,40 €