Presentació

En aquesta assignatura s'estudien els fonaments físics de les ones. S'hi tracten les ones des de diversos punts de vista, tot i que el gruix principal es dedica a les ones electromagnètiques. L'enfocament va del més general, les ones, al més particular, la propagació d'ones electromagnètiques en una línia de transmissió o la generació d'ones per un dipol.

Duració: 150 hores

Inici: 21 febrer 2018

Objectius i competències

Les competències d'aquesta assignatura són:

1. Capacitat de comprendre què són les ones i quins tipus d'ones hi ha per interioritzar els fenòmens que hi estan relacionats.
  2. Coneixement dels fonaments d'acústica per a saber dissenyar espais i entorns, a fi de capturar un so i treballar-hi.
  3. Coneixement dels fonaments d'òptica per a comprendre els dispositius de processament d'imatges en el moment en què es capten.
  4. Comprensió que l'electromagnetisme és una interacció fonamental de la natura.
  5. Capacitat de comprendre les lleis fonamentals de l'electrostàtica i la magnetostàtica, tant en el buit com en presència de matèria, per a entendre els efectes subjacents a l'electrònica, la transmissió d'informació per mitjans telemàtics, etc.
  6. Comprensió dels fonaments de la inducció electromagnètica per a poder prevenir o aplicar les interaccions relacionades amb la propagació electromagnètica.
  7. Coneixement del que és una ona electromagnètica i comprensió de com es propaga per un medi i com l'afecten les separacions de medis.
  8. Capacitat de treballar les expressions fonamentals de la teoria electromagnètica amb una base matemàtica vectorial per a dur a terme previsions precises.
  9. Coneixement de la propagació de les ones en diversos medis i en les separacions de medis per a poder-ne preveure el comportament i dissenyar dispositius que explotin aquest comportament.
  10. Coneixement dels fonaments de funcionament de les guies d'ona i com s'hi propaga una ona, tant per a poder dissenyar dispositius basats en guies d'ona com per a tenir en compte les guies d'ona de l'entorn (canons urbans, túnels, etc.).
  11. Coneixement del fet diferencial de les línies de transmissió per a ser capaços d'aplicar la teoria de línies de transmissió quan convingui.
  12. Capacitat de comprendre els fonaments de la radiació electromagnètica per a saber treballar amb tot tipus d'elements radiants.

• Ones
  • Acústica
  • Òptica geomètrica
  • Lleis de Maxwell i ones electromagnètiques
  • Propagació d'ones electromagnètiques
  • Línies de transmissió
  • Radiació

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper.

Requisits previs

Per al seguiment d'aquesta assignatura, és recomanable tenir coneixements consolidats de matemàtiques i coneixements bàsics de física.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Antoni Pérez Navarro

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 332,00 €