Disseny i programació orientada a l'objecte

Assignatura

Presentació

Aquesta assignatura és el punt d'entrada al paradigma de la programació orientada a objectes. Concretament, en aquest curs es veu què és l'orientació a objectes en contraposició al paradigma clàssic o procedimental, la importància que aquestes tècniques tenen avui dia en la indústria del programari i la influència que aquest paradigma ha exercit sobre moltes tecnologies informàtiques.

Duració: 150 hores

Inici: 21 febrer 2018

Idioma: català

Un concepte sobre el qual es farà un èmfasi especial és la reutilització, que ens permet desenvolupar un nou sistema aprofitant parts ja fetes. Durant el curs es presenten els motius pels quals l'orientació a objectes permet un nivell tant alt de reutilització i alhora l'esforç suplementari que aquesta comporta. Per a consolidar els coneixements teòrics, s'utilitzarà el llenguatge Java, tant en els exemples com en els exercicis de l'assignatura.

Objectius i competències

Els objectius de l'assignatura són:

1. Aprendre i interioritzar els conceptes d'orientació a objectes.
  2. Entendre la influència del paradigma de l'orientació a objectes en altres àmbits de la informàtica, a més del de la programació.
  3. Conèixer els beneficis que aporta l'orientació a objectes i les raons per les quals són beneficiosos.
  4. Comprendre els motius pels quals en l'orientació a objectes s'obtenen uns nivells tan alts de reutilització i els requisits que ens imposa el fet de voler aconseguir aquesta reutilització.
  5. Introduir-se en els diagrames UML.
  6. Aprendre a programar en Java els conceptes teòrics esmentats i desenvolupar un treball pràctic en aquest llenguatge utilitzant els conceptes d'orientació a objectes.

Les competències de l'assignatura són:

1. Capacitat de dissenyar i construir aplicacions informàtiques mitjançant tècniques de desenvolupament, integració i reutilització.

• Introducció
  • Classes i objectes
  • Abstracció i classificació
  • Estructures d'objectes
  • Herència i polimorfisme
  • Un exemple pràctic
  • El llenguatge de programació Java

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i en format web, un CD amb programari i recursos en xarxa.

Requisits previs

És molt recomanable haver superat les assignatures de Fonaments de programació i Enginyeria del programari abans de matricular-se d'aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Xavier Baró Solé

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 332,00 €