Arquitectura de computadors

Assignatura

Presentació

En aquesta assignatura s'aprofundeix en el coneixement de l'arquitectura dels ordinadors introduït en les assignatures de Fonaments i Estructura de computadors del Grau d'Enginyeria informàtica.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

Objectius i competències

Objectius

• Comprendre la necessitat d'avaluar el rendiment dels computadors i conèixer les diferents figures de mèrit utilitzades per fer aquesta avaluació.
  • Aprendre què és el paral·lelisme a nivell d'instruccions i quines són les principals formes d'aprofitar-lo per reduir el temps d'execució dels programes.
  • Entendre el concepte de segmentació de l'execució d'instruccions i conèixer els principals factors que limiten el rendiment dels processadors segmentats.
  • Conèixer les organitzacions bàsiques dels sistemes multiprocessador, les xarxes d'interconnexió entre processadors més comuns, i també la seva influència en el nombre màxim de processadors del sistema. Comprendre les eines bàsiques de sincronització i comunicació entre processos, i saber-les emprar correctament en petits programes.

Competències

• Capacitat per identificar els elements de la estructura i els principis de funcionament d'un ordinador.
  • Capacitat per analitzar l'arquitectura i organització dels sistemes i de les aplicacions informatiques en xarxa.
  • Capacitat per proposar i avaluar diferents alternatives tecnologiques per resoldre un problema concret.

• Rendiment dels computadors
  • Introducció a la Segmentació
  • Processadors Segmentats
  • Multiprocessadors

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i en format web, i recursos en xarxa.

Requisits previs

Els coneixements previs necessaris per a aquesta assignatura s'han vist a Fonaments de computadors i a Estructura de computadors.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Montse Serra Vizern

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 332,00 €