Anàlisi matemàtica

Assignatura

Presentació

Molts processos de la vida quotidiana es poden descriure en termes de relacions entre magnituds que varien les unes respecte de les altres, és a dir: en termes de funcions.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

Aquesta assignatura revisa les funcions de variable real, aprofundeix en la comprensió dels conceptes de derivada i integral i es focalitza en temes concrets com el polinomi de Taylor i la integració impròpia.

Objectius i competències

1. Conèixer els conceptes bàsics referents a funcions reals de variable real.
  2. Recordar els conceptes bàsics de derivada i funció derivada, i comprendre el concepte geomètric de derivada i la seva aplicabilitat en l'enginyeria.
  3. Conèixer el polinomi de Taylor d'una funció i comprendre l'abast de les múltiples aplicacions que té.
  4. Conèixer la definició de la integral de Riemann i saber utilitzar les seves propietats bàsiques per a resoldre problemes en els quals es necessiti calcular integrals definides de funcions elementals, incloses funcions definides a trossos.
  5. Saber calcular algunes integrals impròpies de funcions contínues definides sobre un interval no fitat.
  6. Conèixer les maneres aproximades de resolució de problemes que no permeten una resolució analítica.

• Exercicis i problemes. Integració impròpia
  • Exercicis i problemes. Equacions diferencials ordinàries
  • Anàlisi matemàtica
  • Enunciats. Integració de funcions
  • Enunciats. El polinomi de Taylor
  • Enunciats. Funcions racionals
  • Exercicis i problemes. El polinomi de Taylor
  • Enunciats. Equacions diferencials ordinàries
  • Enunciats. Optimització
  • Exercicis i problemes. Integració de funcions
  • Enunciats. Integració impròpia
  • Exercicis i problemes. Optimització
  • Exercicis i problemes. Funcions d'una variable
  • Exercicis i problemes. Funcions racionals
  • Enunciats. Funcions d'una variable

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i recursos en xarxa.

Requisits previs

Per al seguiment adequat d'aquesta assignatura, cal tenir coneixements consolidats de les matemàtiques corresponents a batxillerat o un nivell equivalent.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Ramon Masià Fornos

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 332,00 €