Administració de xarxes i sistemes operatius

Assignatura

Presentació

L'administració de sistemes informàtics és avui dia una de les necessitats bàsiques de totes les organitzacions, ja que disposen d'ordinadors interconnectats, i sovint, de servidors. La xarxa, les estacions de treball, la informació, la seguretat, els servidors, el sistema informàtic en general, han de ser administrats correctament per a treure'n un rendiment òptim i evitar riscos de seguretat. Una bona gestió del sistema informàtic estalvia molts milers d'hores treballador/any.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

L'assignatura té un enfocament constructiu. Per mitjà dels materials es dissenya, es construeix i es té cura d'un entorn informàtic, se'n veuen els avantatges i els problemes que es presenten. També s'aprèn a dur la direcció, la gestió i la presa de decisions per a departaments informàtics d'organitzacions. Es para una atenció especial als vessants legal i de seguretat en l'administració i la gestió de sistemes. Tot i que aquesta assignatura es relaciona fonamentalment amb l'àmbit de la informàtica, també pren coneixements d'altres àmbits com són el dret civil i penal (necessitat legal), l'economia (plans estratègics) i, fins i tot, la psicologia (CAU, relacions amb l'usuari, intencionalitat dels cibercriminals, etc.).

Objectius i competències

Els objectius de l'assignatura són:

1. Conèixer les diferents tasques i responsabilitats d'un administrador de sistemes i la manera com es poden dur a terme.
  2. Estudiar els diferents sistemes operatius i les possibilitats de cadascun d'aquests sistemes.
  3. Conèixer les possibilitats de comunicar diferents sistemes operatius.
  4. Estudiar els conceptes i les eines relacionats amb l'administració de sistemes.
  5. Conèixer les necessitats dels usuaris.
  6. Saber com s'integra el programari en una organització.
  7. Saber quines accions es poden prendre per a maximitzar la seguretat del sistema informàtic.
  8. Conèixer els límits legals i jurídics dels usuaris i dels administradors en matèria de protecció de dades.
  9. Saber com s'ha d'actuar davant de conflictes en què la informació pot córrer perill, i conèixer el suport legal i jurídic de què es pot disposar.
  10. Saber planificar tota la informàtica d'una organització.

• Introducció a l'administració de sistemes
  • Administració de servidors
  • Administració d'usuaris
  • Administració de la xarxa
  • Administració de les dades
  • Administració de la web
  • Administració de la seguretat
  • El sistema informàtic dins l'organització

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i material complementari en CD-ROM.

Requisits previs

Pel seguiment adequat d'aquesta assignatura és recomanable tenir coneixements previs de sistemes operatius i bases de dades.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Pierre Bourdin

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 332,00 €