Administració i gestió d'organitzacions

Assignatura

Presentació

Aquesta assignatura pretén ser una introducció al món de les organitzacions (en general: empreses, administracions públiques, entitats sense ànim de lucre, etc.) que constitueixen l'entorn en què la majoria desenvolupem o desenvoluparem la nostra activitat professional.

Duració: 150 hores

Inici: 21 febrer 2018

L'assignatura intenta proporcionar un marc global que expliqui el funcionament intern d'una organització, però també les interaccions d'aquesta amb l'exterior. Tot i que no és una assignatura tecnològica, es pretén mostrar aquesta aproximació al món de les organitzacions des de la perspectiva del professional de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Tant els exemples com alguns dels continguts de l'assignatura estan clarament enfocats segons aquesta perspectiva.

Objectius i competències

1. Conèixer adequadament els conceptes d'empresa i marc institucional i jurídic de l'empresa.
  2. Saber identificar les característiques dels diferents tipus d'organitzacions.
  3. Aprendre a organitzar i gestionar empreses.
  4. Conèixer i saber aplicar elements bàsics d'economia.
  5. Conèixer i saber aplicar elements bàsics de gestió de recursos humans, organització i planificació de projectes.
  6. Ser capaços d'exercir l'activitat professional d'acord amb els aspectes legals entorn de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  7. Conèixer i saber aplicar elements bàsics de legislació, regulació i normalització en les telecomunicacions.
  8. Ser capaços d'exercir l'activitat professional d'acord amb el codi ètic entorn de les TIC.
  9. Aprendre a analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques.
  10. Saber identificar el paper que tenen les TIC en les organitzacions.

• Idees preliminars
  • Finances a les organitzacions
  • Les organitzacions i el seu entorn
  • El pla de negoci
  • El rol dels sistemes i tecnologies de la informació a les organitzacions

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura són en suport paper.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Josep Maria Marco Simó

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 332,00 €