Planificació de mitjans

Assignatura

Presentació

L'assignatura Planificació de mitjans aporta els coneixements fonamentals sobre tot el procés relatiu a la planificació de mitjans i a les habilitats adequades per a desenvolupar-lo i interpretar-lo correctament.

Duració: 150 hores

Inici: 20 setembre 2017

Aquesta assignatura complementa els coneixements de l'assignatura Fonaments de la planificació de mitjans, en la qual es feia una introducció als conceptes bàsics d'anàlisi dels mitjans de comunicació com a vehicles o suports publicitaris, les diferents fonts d'informació utilitzades en la investigació i el panorama de mitjans a l'Estat espanyol.

Aquesta assignatura està dividida en tres mòduls didàctics que us permetran conèixer de manera seqüencial tot el procés de la planificació de mitjans. En el mòdul 1 es donen a conèixer els aspectes bàsics del treball que es desenvolupa en una agència de mitjans. En el mòdul 2 s'aprofundeix en una de les parts més importants de tot el procés de planificació: l'estratègia de mitjans. Finalment, en el mòdul 3, mitjançant la introducció a la negociació, la gestió, la contractació i el seguiment de les campanyes, es donen a conèixer qüestions pràctiques del dia a dia.

Objectius i competències

El principal objectiu de l'assignatura és adquirir els coneixements bàsics relatius al procés de planificació de mitjans, tant des d'un punt de vista teòric com pràctic. En particular, pretenem que mitjançant l'estudi de l'assignatura els estudiants siguin capaços del següent:

• Desenvolupar, interpretar, gestionar i valorar un pla de mitjans.
  • Seleccionar les dades proporcionades per les fonts d'informació per a la seva correcta aplicació en l'estratègia de mitjans.
  • Negociar amb els diferents agents que participen en tot el procés.

1. El procés de la planificació de mitjans
  2. L'estratègia de mitjans
  3. Negociació, gestió i seguiment de les campanyes de mitjans

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i en format web.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Mireia Montaña Blasco

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 319,00 €