Planificació estratègica i creativa

Assignatura

Presentació

La planificació estratègica i creativa tracta de canalitzar i orientar el plantejament de la comunicació comercial i persuasiva. La missió del planner, per tant, ha de ser la d'assegurar que els esforços creatius s'orientin en la direcció correcta, així com facilitar les eines per tal que l'exploració creativa sigui més eficaç.

Duració: 75 hores

Inici: 20 setembre 2017

En aquesta assignatura s'aprofundirà en el paper fonamental que té actualment aquesta figura de la comunicació publicitària, que ha traspassat l'entorn de l'agència per transcendir també a les agències de mitjans i fins i tot en departaments dels anunciants.

Objectius i competències

Els objectius principals que es pretén aconseguir amb aquesta assignatura són:

1. Comprendre la figura i funcions del planificador estratègic en l'actual escenari de la comunicació persuasiva.
  2. Prendre consciència del seu paper fonamental com a frontissa entre els departaments de Comptes/investigació i el departament Creatiu.
  3. Consolidar i aprendre conceptes bàsics de la planificació estratègica i el seu argot específic.
  4. Saber comunicar el pensament estratègic a través de les eines habituals professionals, com és el document del brífing creatiu (en les seves diferents versions).

Pel que fa a les competències que es treballaran en aquesta assignatura, cal destacar:

1. La capacitat analítica, sobretot en la detecció de problemes de comunicació.
  2. L'habilitat per investigar aspectes del mercat des de nous punts de vista, per poder arribar a conclusions eficaces, tot utilitzant els recursos disponibles.
  3. La destresa en resumir en un document-tipus el pensament estratègic i creatiu que cal per inspirar una solució comunicativa.

Els continguts bàsics de l'assignatura seran:

• El llibre que rebran els estudiants al seu domicili: "Planificación Estratégica. La relevancia del consumidor en comunicación comercial analizada por los planners", coordinat per Cristina Sánchez-Blanco i que conté les visions dels planificadors estratègics més reconeguts del país.
  • Els materials i documents que vagi compartint el consultor a l'aula a través del tauler. Per tant, cal seguir en tots els casos (seguiment d'avaluació contínua o examen final) l'activitat a l'aula i haver llegit -i estudiat, si és el cas- els missatges i materials que comparteixi el consultor.

Materials

Els materials didàctics d'aquesta assignatura consten d'apunts en suport paper i en format web.

Requisits previs

No cal tenir coneixements previs específics per cursar aquesta assignatura.

El seguiment i la superació de les assignatures cursades porta a l'obtenció d'un certificat de la UOC. Aquest document permetrà la convalidació -o reconeixement- amb les assignatures dels estudis universitaris de la UOC sempre que es reuneixin els requisits previs determinats.

Silvia Sivera Bello

Requisits tècnics

Per al seguiment d'aquesta assignatura és necessari disposar d'un ordinador de sobretaula o portàtil amb connexió a internet (per banda ampla, ADSL o cable) i un monitor amb una resolució mínima de 1.024 x 768 píxels. Per a poder consultar alguns materials també pot ser necessari un lector de DVD.

És recomanable que la CPU (sigui d'un ordinador de sobretaula o d'un portàtil) tingui com a mínim 2 GB de memòria RAM i 2 GHz de velocitat de processador.

És necessari un sistema operatiu Windows XP (o superior), Mac OS o Linux*. També es necessita tenir instal·lat un dels navegadors següents: Internet Explorer 9.0 (o superior), Mozilla Firefox o Chrome.

* A causa de la gran varietat de distribucions que hi ha, no especifiquem totes les versions possibles.

Procés de matrícula

1. Formularis de matrícula

Emplena el formulari de matrícula del curs concret que t'interessa, que trobaràs a la part superior de la pàgina.

2. Accés al campus

Un cop feta la matrícula, rebràs les claus d'accés al Campus Virtual. És molt recomanable que hi accedeixis per a anar-te familiaritzant amb l'entorn. Al llarg del dia del començament de semestre s'activaran les teves aules virtuals al Campus.

Formes de pagament

El pagament dels cursos es fa amb targeta.

1. TPVV: pagament amb una targeta de crèdit o de dèbit de qualsevol entitat financera, mitjançant el TPVV (terminal de punt de venda virtual) de «la Caixa».

Informació sobre el desistiment de matrícula

Descomptes

Si us podeu acollir a algun d'aquests descomptes ho heu d'indicar en el moment de fer la matrícula.

• UOC Alumni: 10 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte si has obtingut un títol oficial (de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o màster universitari) o un màster o postgrau propi a la UOC.

• UOC Alumni Premium: 15 % de descompte

Pots obtenir aquest descompte tots els membres d'Alumni Premium.

Assegurança gratuïta de matrícula

La UOC ofereix una assegurança de matrícula per defecte i gratuïta als estudiants que fan uns estudis de durada mínima d'un semestre i que resideixen a l'Estat espanyol. D'aquesta manera, si us trobeu en una situació imprevista i no podeu pagar la matrícula, la Universitat us ajuda a continuar amb els vostres estudis.

L'assegurança cobreix els estudiants de graus, màsters universitaris, especialitzacions, postgraus i màsters propis, cursos d'Assignatures per a cursar lliurement i del Centre d'Idiomes Moderns, diplomatures, enginyeries i llicenciatures.

+ Consulta la informació de l'assegurança gratuïta d'atur o malaltia per continuar estudiant

Concepte Preu
Preu del curs 160,00 €